مایک پمپئو: آمریکا به دنبال جنگ نیست؛ اما خویشتن‌داری ما جمهوری اسلامی را به اشتباه نیاندازد

0
224

وزیر خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت به وقت شرق ایالات متحده در بیانیه‌ای، ضمن اشاره به افزایش تهدیدهای ناشی از اقدامات جمهوری اسلامی در چند هفته اخیر، تاکید که واشنگتن و متحدان آن به دنبال جنگ و درگیری نیستند.

مایک پمپئو گفت، «جمهوری اسلامی در هفته‌های اخیر در یک رشته اقدامات و اظهارات تهدیدآمیز دخیل بوده است. پاسخ ایالات متحده و متحدان و شرکای ما روشن بوده است: ما به دنبال جنگ نیستیم. اما اقدامات چهل ساله جمهوری اسلامی برای کشتن سربازان آمریکایی، حمله به تاسیسات آمریکا، و گروگان گرفتن آمریکایی‌ها یک یادآوری دائمی است که ما باید از خود دفاع کنیم.»

وی اضافه کرد، رژیم جمهوری اسلامی در تهران باید درک کند که هر حمله ای از سوی آنها یا عوامل نیابتی آنها با هر هویتی علیه منافع یا شهروندان با واکنش سریع و قاطع ایالات متحده پاسخ داده خواهد شد. خویشتن‌داری ما تا این مقطع نباید جمهوری اسلامی را به اشتباه بیاندازد که عزمی در کار نیست. گزینه مفروض ایران تا امروز حشونت بوده است، و ما از آنهایی که در تهران هستند می‌خواهیم مسیری را ببینند که با کاهش تنش از طریق تغییر رفتار رژیم، به آینده‌ای مرفه منتهی می‌شود.»

به گزارش صدای آمریکا؛ وزیر خارجه آمریکا در پایان خاطر نشان کرد، همانطور که پرزیدنت ترامپ روز گذشته بیان کرد، او «مشتاق آن است که روزی با رهبران جمهوریاسلامی به منظور کار بر روی یک توافق، و مهم‌تر از آن، برداشتن گام‌هایی که به جمهوری اسلامی آینده‌ای که درخور آن است را بدهد، به گفت‌وگو بنشیند.»