مایکل پریجنت: تحریم رهبر جمهوری اسلامی ابراز آمریکا برای فشار بر رژیم جمهوری اسلامی است

0
284

«مایکل پریجنت» پژوهشگر ارشد مسائل خاورمیانه در اندیشکده هادسن، تحریم رهبر جمهوری اسلامی توسط دولت ایالات متحده را ابزار دیگری برای تحت فشار قراردادن رژیم جمهوری اسلامی دانست.

آقای پریجنت روز سه شنبه ۴ تیر در گفت و گوی گفت که تحریم کنونی بسیار کلیدی است چون به دنبال دارایی های رهبر جمهوری اسلامی می رود و می تواند برای تحت فشار قرار دادن رژیم جمهوری اسلامی به کار گرفته شود.

او با بیان مثال هایی از وضعیت دشوار معیشتی ایرانیان گفت که در این شرایط، رهبر جمهوری اسلامی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار را انباشته می کند و این تحریم ها نیز به دنبال آن ثروت خواهد بود.

آقای پریجنت با بیان این که تحریم‌های اخیر جمهوری اسلامی را منزوی‌تر کرده است، گفت که به نظر او هدف از تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی تغییر رژیم است. به گفته او اگر جمهوری اسلامی به شروط و درخواست های آقای پمپئو عمل کند رژیم سرنگون خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، و هشت فرمانده ارشد نظامی را هدف تحریم های اقتصادی قرار داد. دونالد ترامپ از حکومت جمهوری اسلامی خواست «رفتار مخرب اش را تغییر داده، به حقوق مردم اش احترام بگذارد و با حسن نیت به میز مذاکره بازگردد.»

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، سه شنبه طی سفری به اورشلیم گفت ترامپ «در را به روی مذاکرات واقعی بازگذاشته است» و پاسخ ایران به گفته او «سکوت کر کننده» بوده است.

به گزارش صدای آمریکا؛ رئیس جمهوری آمریکا هنگام امضای تحریم های جدید گفت: «در انتظار روزی هستم که تحریم ها برداشته شود و جمهوری اسلامی بتواند دولتی صلح دوست باشد. مردم ایران مردمی بزرگ‌اند.»