مایکل مک‌کال: جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی‌اش باید بابت حمله به سفارت آمریکا پاسخگو نگه داشته شوند

0
250

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با تاکید بر این که افرادی که سفارت آمریکا در بغداد را مورد یورش قرار دادند از معترضان نبودند، آنها را تروریست‌هایی خواند که از سوی رژیم جمهوری اسلامی سازماندهی، تجهیز، و تربیت شده‌اند.

خانم اورتگاس روز چهارشنبه ۱۱ دی ماه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفت: «ما مدتی است که با این تهدیدها از سوی رژیم جمهوری اسلامی روبرو هستیم. اگر می‌خواهید معترضان عراقی در بغداد را ببینید، به میدان التحریر بروید؛ جایی که مردم عراق مشغول اعتراض مسالمت‌آمیز به فساد و دیگر موارد هستند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «کارزار فشار حداکثری ما جواب داده است. … ما بارها به جمهوری اسلامی گفته‌ایم صبوری استراتژیک پرزیدنت ترامپ را با ضعف اشتباه نگیرند.» وی افزود: «پرزیدنت ترامپ و مایک پمپئو چندین بار به جمهوری اسلامی پیشنهاد دیپلماسی داده‌اند و هربار شاهد این گونه عملیات نظامی و اقداماتی مشابه این توسط تروریست‌ها بوده‌‌ایم.»

صدای آمریکا گزارش داد؛ مورگان اورتگاس در پاسخ به این پرسش که آمریکا چه زمانی می‌خواهد موجب شود که جمهوری اسلامی،‌ و نه نیروهای نیابتی‌اش، بهای این کارهایش را بپردازد، گفت که ایالات متحده یک سال و نیم است که جمهوری اسلامی را وادار کرده‌ هزینه رفتارش را بپردازد. وی افزود: «هرگونه اشاره به این که سیاست ما در قبال جمهوری اسلامی جواب نداده، هیچ نشانی از حقیقت در خود ندارد. ما می‌توانیم در همان حالی که کارزار فشار حداکثری خود را ادامه می‌دهیم و از خودمان دفاع می‌کنیم، دیپلماسی صلح‌آمیز با جمهوری اسلامی را نیز دنبال کنیم.»