مایکل مور خطاب به اوباما؛ تو هیچ دستاوردی نداری

0
166

مایکل مور در بیست‌ و پنجمین سالگرد فیلم «من و راجر» گفت که تاریخ از اوباما تنها به عنوان اولین رییس‌جمهور آمریکا یاد می کند و او دستاورد دیگری ندارد.

از نظر مایکل مور میراث رییس‌جمهور اوباما از همین حالا تعیین شده است. این فیلمساز لیبرال نتوانست ناامیدی خود را از دستاوردهای رییس‌جمهور فعلی آمریکا پنهان کند. مور طی مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر در فستیوال فیلم تورنتو گفت: وقتی که تاریخ این دوران را بنویسند، تو را تنها اینطور به یاد خواهند داشت؛ او اولین رییس‌جمهور سیاه‌پوست بود.

مور در ادامه سخنانش گفت: خیلی خب، دستآورد بدی نیست، اما همش همین است آقای اوباما. صد سال بعد می‌گویند او اولین سیاه‌پوست آمریکایی بود که به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شد. تمام. هشت سال از زندگی‌ات را صرف کردی و تنها چیزی که یادشان می‌ماند همین است. احساسی دارم که می‌گوید با آن شناختی که از تو دارم، آرزو می‌کردی برای چند چیز دیگر هم تو را به یاد می‌آوردند، چند چیز دیگر که می‌توانستی انجام دهی.

مور گفت: بنابراین از این نظر همه چیز یک ناامیدی بزرگ بوده است.

این مستندساز شناخته‌شده برای نمایش فیلم تحسین‌شده‌اش یعنی «من و راجر» که بیست و پنجمین سالگرد خود را تجربه می‌کند در فستیوال فیلم تورنتو حاضر شده بود. این فیلم که روی راجر اسمیت مدیر وقت مترو گلدن مایر تمرکز می‌کرد، مسیر کاری مور در زمینه ساخت فیلم‌های مستند سیاسی بحث‌ برانگیز را راه انداخت. از دیگر فیلم‌های مشابه او می‌توان به «کلمباین»، «فارنهایت 11/9» و «کاپیتالیسم: یک داستان عاشقانه» اشاره کرد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، نسخه بلوری فیلم «من و راجر» روز هفتم ماه اکتبر توسط کمپانی وارنر هوم انترتینمنت منتشر خواهد شد.