مایکل بی فیلم شکست آمریکا در بنغازی را می‌سازد

0
201

مایکل بی فیلمی را به عنوان کارگردان جلوی دوربین می برد که چاک هوگان نویسنده «شهر» فیلمنامه‌اش را برای پارامونت نوشته است.

مایکل بِی در یک تغییر رویه عظیم از ساخت فیلم رکوردشکن باکس آفیس یعنی «ترنسفورمرز» به ساخت فیلم درام سیاسی درباره حمله بنغازی روی آورده است.

بِی در حال مذاکره برای کارگردانی فیلم «13 ساعت» است. این فیلم اقتباسی از کتاب میچل زوکاف درباره حمله انجام شده به ساختمان متعلق به آمریکا در کشور لیبی است که باعث مرگ جی کریستوفر استیونز سفیر ایالات‌متحده شد.

چاک هوگان که نویسندگی فیلم «شهر» در کارنامه‌اش دیده می‌شود مسئولیت نوشتن فیلمنامه اقتباسی این فیلم را بر عهده داشته است که با جزییات نشان می‌دهد که چطور تروریست‌ها روز یازدهم سپتامبر سال 2012 به ساختمان ماموریت‌های ویژه وزارت کشور ایالات‌متحده در بنغازی حمله کردند.

 تمرکز اصلی داستان بر شخصیت 6 مامور تیم امنیتی است که برای دفاع از تمام آمریکایی‌هایی که در این ساختمان مشغول به کار بودند مبارزه کردند. اما آن‌ها کاملا موفق نبودند چون استیونز و یک کارمند خدمات خارجی آمریکا در حمله اول کشته شدند و در حمله دومی که به یکی از ایستگاه‌های سازمان سی‌آی‌ای در همان منطقه رخ داد دو کارمند دیگر نیز جان خود را از دست دادند. اروین استاف این فیلم را برای کمپانی پارامونت تهیه‌ خواهد کرد.

مایکل بی بخش عمده یک دهه اخیر را صرف ساخت مجموعه فیلم‌های «ترنسفورمرز» کرده که هر کدامشان با حداقل بودجه 200 میلیون دلار ساخته شده‌اند و بعضی نیز بودجه‌ای بالای 250 میلیون دلار داشتند. او همچنین در سال 2013 از وقت خود استفاده کرد تا پروژه مورد علاقه‌اش یعنی «رنج و گنج» را با بازی مارک والبرگ بسازد که آن هم بودجه‌ای حدود 26 میلیون دلار داشت. منابع می‌گویند فیلم «13 ساعت» نیز با بودجه‌ای حدود 30 تا 40 میلیون دلار ساخته خواهد شد.

جدیدترین فیلم بی یعنی «ترنسفورمرز: عصر نابودی» موفق به کسب بیش از یک میلیارد دلار در باکس‌آفیس جهانی شد.

به گزارش  مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، عدم موفقیت آمریکا در حمایت از جان سفیر و مامورانش به یکی از عواملی بدل شد که باراک اوباما و هیلاری کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه وقت، برای آن شماتت شدند و هنوز پرونده این ماجرا نزد مخالفان اوباما بسته نشده است.