ماهواره‌‌ها بیشتر از صدا و سیما بیننده دارند

0
194

محمود وزیری٬ نماینده علی خامنه‌ای در امور سوریه گفته آمار بینندگان برنامه شبکه‌های ماهواره‌ای از برنامه‌های صدا و سیما بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»٬ وزیری علت این افزایش نسبت را جذاب نبودن برنامه‌های صدا و سیما و کنترل نکردن فرزندان از سوی والدین اعلام کرده است.

وی گفته «امروز دشمن در خانه ما اتاق فکر گذاشته و در اتاق‌های دختران و پسران دریچه باز کرده است.»

تارنمای دیگربان نوشت: وزیری اضافه کرده «دشمنان با ابزارهایی هم‌چون ماهواره و اینترنت به دنبال ضربه زدن به نسل جوان ما هستند.»

نماینده ولی فقیه در امور سوریه افزوده «امروزه باید مراقب خود و خانواده‌مان باشیم، زیرا دشمنان با وسایل و ابزار مختلف به دنبال این بوده که اعتقاد، ایمان و ارزش‌ها را از ما بگیرد یا آن‌ها را کمرنگ کند.»

هفته گذشته نیز جعفر بدری٬ رئیس دادگستری لرستان گفته بود صدا و سیما مخاطبان خود را از دست داده و نسل جدید در ایران تحت تاثیر فرهنگ «بیگانه» قرار گرفته است.

براساس آمار‌های رسمی بیش از ۵۰ درصد مردم ایران بیننده برنامه‌های ماهواره‌ای هستند.

پیش‌تر برخی از کار‌شناسان نیز از شکست صدا و سیما در رقابت با این شبکه‌ها خبر داده و گفته بودند این سازمان میلیون‌ها مخاطب خود را از دست داده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد بسیاری از مردم برای کسب اخبار و تحلیل٬ برنامه‌های ماهواره‌ای تماشا می‌کنند.