مارک ویلموتس: در یک مورد مطابق انتظار نبودیم

0
219

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی پرگل تیمش در نخستین دیداری که روی نیمکت این تیم نشسته بود، گفت: در همه موارد عملکرد خوبی داشتیم اما باید روی یک مورد کار بیشتری داشته باشیم.

تیم ملی فوتبال ایران که با مارک ویلموتس دوره سه ساله جدیدی را آغاز کرده است، شامگاه پنجشنبه در نخستین دیدار تدارکاتی خود با این سرمربی به مصاف تیم ملی سوریه رفت و موفق شد با نتیجه ۵ بر صفر حریف خود را شکست دهد. علیرضا جهانبخش (۳۰)، مهدی طارمی (۳۷، ۵۷ و ۷۷) و الهیار صیادمنش (۸۹) برای ایران گل زدند.

مارک ویلموتس پس از این دیدار گفت: امروز بازی خیلی خوبی را شاهد بودیم. تیم منسجمی را دیدم. آنچه مهم بود توانستیم در تمامی خطوط خوب عمل کنیم. در دفاع بسیار عالی بودیم. گرچه موقع بازگشت‌ها آنطور که انتظار داشتیم نبودیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: امید ابراهیمی خیلی خوب توپ ها را پخش کرد. در هر سه خط خیلی خوب بودیم و توانستیم تواناییهایمان را نشان دهیم.

وی درباره حضور هواداران افزود: از حضور تماشاگران مخصوصاً برخی بازیکنان سابق که آمدند بسیار خوشحالم. آنها می توانند ما را کمک کنند. این اتفاق خیلی خوبی است.

ویلموتس افزود: خیلی از بازیکنان چهار پنج هفته پا به توپ نشده بودند. اما امروز خیلی جدی بازی کردند. مخصوصاً کریم انصاری فرد که خیلی دونده بود. او با اینکه گل نزد فوق العاده بود. الزامی هم ندارد در هر بازی گل بزند.

وی درباره تعویض هایش افزود: شش تعویض داشتیم که سعی کردم انجام دهم. برایمان مهم بود که بتوانیم در فاصله کمی که تا بازی با کره جنوبی داریم به بازیکنان فرصت بدهیم. بعد مسافت مهم است تا بازیکنان خسته نشوند. به هر حال مقابل کره جنوبی هم با همین سبک و شیوه به میدان برویم که به نظرم ایده آل است.

ویلموتس درباره فاز تهاجمی تیم ملی تاکید کرد: البته این موضوع به تناسب بازیکنانی که در اختیار داریم می توانیم سیستم را انتخاب کنیم. همانطور که ما دیدید سعی کردیم هافبک ها نفوذ کنند و به مهاجمان کمک کنند. به همین خاطر هم می گویم کریم انصاری فرد خیلی خوب بازی کرد. او دفاع حریف را تحت فشار قرار می داد. دو بال تیمم هم خوب نفوذ می کردند. موقعیت های ۴ و ۹ خیلی خوب بودند و توانستند بازی خوبی انجام دهند.

ویلموتس در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه با توجه به این دو دیدار باید منتظر خداحافظی برخی بازیکنان با پیراهن تیم ملی باشیم تصریح کرد: من کسی را کنار نخواهم گذاشت. من به سطح بازیکنان و کارایی آنها توجه می کنم که چه کسانی باقی خواهند ماند و چه کسانی همراهی مان خواهند کرد. من در لیگ بلژیک تجربه ای داشتم مبنی بر اینکه ۹ بازیکنم در یک بازی نبودند و من به بازیکن با تجربه ام فرصت دادم بازی کند و او تمام تلاشش را برای موفقیت کرد. من به سن و سال برای همراهی بازیکنان در تیم ملی فکر نمی کنم.

سرمربی تیم ملی درباره رکورد ابتدایی خود در تیم ملی که در نخستین بازی بهترین نتیجه را نسبت به سایر مربیان در اولین بازی از آن خود کرد گفت: وقتی وارد یک کشوری می شویم که شناخت کافی نداریم باید از تجربیات استفاده کنیم. به خاطر همین خیلی دوست دارم بازیکنان زیر ۲۳ سال را هم رصد کنم. در همین بازی هم بازیکن زیر ۱۸ سال آمد و گل زد.

به گزارش مهر؛ وی درباره درخواست خود مبنی بر برگزاری اردو برای تیم ملی در ماه آینده اظهار داشت: من با آقای ساکت صحبت کردم و قول مساعد داده شد تا اردویی را برگزار کنیم تا سه چهار بازی انجام دهیم و بتوانیم ترکیبی از بازیکنان تیم ملی بزرگسالان و زیر ۲۳ ساله ها انتخاب کنیم تا در فرآیندی سالم بازیکنان بیشتری داشته باشیم. مثلاً من در پست دفاع چپ فقط میلاد محمدی را دارم که می خواهم گزینه های بیشتری داشته باشم تا به تیم ملی کمک کنند. من از امکانات لوکس و اردوها برای آمادگی تیم ملی کاملاً موافقم و استقبال می کنم.