مارک فورستر سه‌گانه جنگ داخلی کوبریک را می‌سازد

0
174

مارک فورستر تهیه‌کنندگی و کارگردانی درام جنگ داخلی با عنوان «سرازیری» را بر اساس فیلمنامه ای از استنلی کوبریک که در ۱۹۵۶ نوشته شده است، بر عهده خواهد گرفت.

فورستر که شهرت خود را به خاطر فیلم هایی چون «جنگ جهانی زد»، «در جستجوی ناکجا آباد» و «توپ هیولا» دارد این بار قصد دارد یک سه گانه بسازد و در این میان لوران سلیگ، بری لوین و رنه وولف او را همراهی خواهند کرد.

خانواده کوبریک نیز حمایت کامل خود از فاستر را اعلام کرده اند. کوبریک این فیلمنامه را بعد از اکران فیلم «هراس و هوس» و قبل از کارگردانی درام «راه های افتخار» نوشته است.

«سرازیری» به مجموعه جنگ های داخلی در دره شناندو می‌پردازد که بین ژنرال جرج آرمسترانگ کاستر و کلنل جان سینگلتون مازبی که بدلیل چابکی و پنهان بودنش به شبح خاکستری معروف بود، می پردازد.

کوبریک این پروژه را با کمک شلبی فوت مورخ جنگ شهری توسعه داد و سال‌ها وقت صرف بررسی، مطالعه، نوشتن فیلمنامه، تهیه نقشه و نحوه فیلمبرداری آن کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی،  اولین بخش از این سه گانه جذاب لحظات تاریخی پایان جنگ داخلی آمریکا را به نمایش می‌گذارد. کوبریک که در سال ۱۹۹۹ از دنیا رفت، نامزد ۱۳ جایزه اسکار برای کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی فیلم‌های دکتر استرنج لاو، ۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی، پرتقال کوکی و نویسندگی غلاف تمام فلزی شد و اسکار جلوه های ویژه را برای فیلم «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» بدست آورد.