مادر مجید دری: کدام کاندیدا حاضر است از حق زندانیان دفاع کند..؟

0
327

مجید دری از روز هیجدهم تیرماه سال 88 در زندان بهبهان در تبعید بسر می برد. این دانشجوی محروم از تحصیل که تنها جرمش دفاع از حق تحصیل است در دادگاه بدوی به ده سال زندان محکوم شد که طبق حکم، پنج سال از آن را باید در تبعید بگذراند. این حکم در دادگاه تجدید نظر به شش سال تغییر یافت.

یه گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از جرس ؛ پس از پیگیری های خانواده و وکیل دری یکسال حبس و شلاق از حکم دادگاه تجدیدنظر توسط دیوان عدالت اداری کاهش یافت. اما با گذشت دو سال و نیم تاکنون رای دیوان به زندان بهبهان ابلاغ نشده است.

منور هاشمی مادر مجید دری از آخرین بی عدالتی ها در حق فرزندش سخن می گوید:

روز شنبه با دخترم رفتیم مجید را ملاقات کردیم. مجید همچنان از مشکلات سردرد و کم خونی و ناراحتی دندان و دهان رنج می برد و چشمش هم دچار مشکل شده و پزشک زندان تجویز کرده که باید در بیمارستان خارج از زندان جراحی شود، اما هنوز از انتقالش خبری نیست. دفعه پیش با شرایط خیلی بد یعنی دستبند و پایبند و لباس زندانی می خواستند مجید را به بیمارستان ببرند که مجید زیر بار این اقدام آنها نرفت و حاضر شد درد را تحمل کند اما تن بکار توهین آمیز آنها ندهد. هربار که به ملاقاتش می رویم از دفعه پیش حالش بدتر شده و روز بروز وضعیتش بدتر می شود.

رای دیوان به زندان بهبهان ابلاغ نشده است.

مشکلات که فقط ندادن مرخصی نیست، بلکه آن یکسالی که از حکمش در دیوان کم کردند هنوز به زندان بهبهان ابلاغ نکرده اند! دو سال و نیم از زمان رای دیوان می گذرد اما هنوز این به زندان بهبهان ابلاغ نشده که آنها در پرونده اش لحاظ کنند. هر چه هم پیگیری می کنیم کسی جوابی نمی دهد. حتی کپی حکم را داریم اما باز نمی دانیم چرا دو سال و نیم گذشته اما هنوز حکم همان حکم اولیه است. وقتی حکم زندان برای مجید دادند فوری این حکم را به اجرا درآوردند اما حالا که حکمش کم شده کسی توجهی نمی کند و معلوم نیست به کجا باید مراجعه کنیم تا پاسخ بگیریم. خود مجید هم نگران این مسئله بود که بجای سیزده ماه مانده، او را بیست و پنج ماه در زندان نگه دارند. حرف ما به مسئولین این است که محروم از تحصیلش که کردید، به بدترین منطقه آب و هوایی که تبعیدش کردید، جوانی و سلامتی اش را که ازش گرفتید، حداقل به رایی که دیوان داده و خودتان قبول دارید عمل کنید. حقوق یک زندانی را رعایت کنید.

ba0fc268bbaa87e1d1d411a588ec736c-280x220

هر چه برای انتقالش از زندان بهبهان هم اقدام کردیم باز قبول نمی کنند. دیگه وضعیت جسمی خودمون اجازه نمی دهد این همه مسافت را تا بهبهان برویم. الان پدرش چهار ماه است که مجید را نتوانسته ببیند خود من هم بسختی دو ماهی یکبار به ملاقاتش می روم. روز شنبه در این گرمای پنجاه درجه توی بهبهان چندین ساعت اینور و آنور می رفتیم و توانستیم چند دقیقه او را ببینیم و دوباره برگردیم. عمر ما هم با جوانی پسرم بخاطر این ظلم دارد تمام می شود.

در مناظره ها کسی از این وضعیت حرفی نمی زند!

شورای دفاع از حق تحصیل طی گزارشی از ستاره دار شدن ۵۴ دانشجو در دانشگاه های دولتی و آزاد سراسر کشور و عمدتا در مقطع کارشناسی ارشد در سال جاری خبر دادند. در این گزارش آمده است که اکثر ۵۴ دانشجویی که در میانه‌ سال تحصیلی به صورت غیرقانونی از دانشگاه اخراج شده‌اند، از زمان ورود به مقطع کارشناسی ارشد هیچ فعالیت دانشجویی و سیاسی نداشته‌اند و بنا به اظهارات مسئولان در پاسخ به برخی از این دانشجویان، ایشان «تنها به ظن این که ممکن است در آینده و به ویژه در انتخابات فعال شوند» از دانشگاه اخراج شده‌اند.

شورا اعلام می کند روندی که به ویژه از سال ۸۵ برای ستاره دار کردن و اخراج دانشجویان منتقد از دانشگاه‌ها و محروم کردن ایشان از حق تحصیل آغاز شده، آشکارا خلاف قوانین کشور به ویژه قانون اساسی و همچنین معاهده‌های بین‌المللی ای که ایران به آنها پیوسته شامل اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون یونسکو علیه تبعیض در آموزش است. شورا همچنان بر آزادی دانشجویان محروم از تحصیل زندانی تاکید می کند و به ویژه خواستار آزادی دو عضو در بند خود ضیا نبوی و مجید دری پس از ۴ سال حبس و تبعید ناعادلانه می باشد.

مادر این دانشجوی محروم از تحصیل خاطرنشان می کند: “مجید را از تحصیل محروم کردند و اسم دانشجوی ستاره دار روش گذاشتند و حکمش را دانشگاه به خود من داد حالا چه کسی پاسخگوی آینده این جوانان محروم از تحصیل است؟ به ما بگویند آخر به چه گناهی باید از حق تحصیل محروم شوند؟ اینقدر کتک زدند و بلا سرشان آوردند چه کسی حاضر است شجاعانه و بدون ترس از حق آنها دفاع کند؟ اصلا انگار چنین اتفاقاتی نیافتاده و چنین کسانی وجود ندارند. بالاخره به نظر ما نیست که چه کسی رئیس جمهور شود، از قبل انتخاب شده است. بخاطر همین وضع از این بدتر نشود بهتر هم نخواهد شد. چاره ای جز صبر و توکل بخدا برایمان نمانده است.”

مقاله قبلیکاک محسن خوش هاتی
مقاله بعدیبیانیه انصراف حداد عادل از رقابت انتخاباتی..
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...