مادر امید علی شناس: از همه برای تغییر حکم ۱۰ سال زندان فرزندم کمک می خواهم

0
170

مادر امید علی شناس، فعال حقوق کودک  گفت فرزندش با دو اتهام “اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی بر ضد کشور” و “توهین به رهبری” به ۱۰ سال حبس محکوم شده است. مادر این جوان ۳۲ ساله گفت: «پس از شنیدن این حکم همگی ما در شوکه هستیم. این حکم ناعادلانه و ظلمانه است. فعالیت های امید چیزی نبوده که به ۱۰ سال حبس ختم شود.»

سیمین عیوض زاده  گفت: «حکم روز ۲۳ اردبیهشت ماه امسال به وکیلش ابلاغ شد و چند روز پس از آن هم در زندان اوین به خود امید. در حال حاضر وکیلش لایحه اعتراضی خود را نوشته و قرار است پس از پایان تعطیلات درخواست تجدیدنظر کند. اما با این حکم بالا واقعا نگرانیم که در تجدید نظر حکم خیلی کمتر نشود.»

خانم عیوض زاده همچنین گفت: «همیشه به من می گفتند که اطلاع رسانی نکنید چون به نفع امید است اما نتیجه اش ده سال حبس برای بچه ام شد حالا دیگر من سکوت نمی کنم و از همه برای تغییر حکم سنگین فرزندم کمک می خواهم. من آزادی او را پس از ده ماه بازداشت می خواهم.»

امید علی شناس، متولد ۱۳۶۲، مهندس عمران و فعال حقوق کودکان و مدنی روز ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ در خانه اش توسط ماموران امنیتی دستگیر شد. او نزدیک به ۹ ماه در بند ۲–الف سپاه پاسداران در زندان اوین در بازداشت موقت بود. دادگاه او در تاریخ ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۳ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد و روز ۲۳ اردبیهشت ۱۳۹۴ حکم به وکیلش ابلاغ شد. این زندانی جوان هم اکنون در بند ۸ زندان اوین به سر می برد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران؛ سیمین عیوض زاده با اظهار اینکه حال امید پس از شنیدن حکم نامساعد است به کمپین گفت: «امید بسیار ناراحت است. اصلا انتظار چنین حکمی را نداشت. اوایل بازداشت که می گفتند تا یکی دو هفته دیگر آزاد می شود و بعد هم یکبار بازپرس پرونده به خود امید گفته بود که نهایت مجازاتش بین ۶ ماه تا یکسال حبس خواهد بود و حالا نزدیک به ده ماه بازداشت با چنین حکم سنگینی مواجه شده است.»

خانم عیوض زاده ادامه داد: «امید فعال حقوق کودک بود، به کودکان کار نقاشی آموزش می داد، نمایشگاه نقاشی برایشان ترتیب می داد و همین طور از چند خانواده زندانیان سیاسی و اعدامی ملاقات کرده بود بر اساس این فعالیت ها دستگیرش کردند. روز دستگیری ماموران هارد کامپیوتر، سی دی ها، فلاش و موبایلش را توقیف کردند و بعد بر اساس اطلاعاتی که از آنها استخراج کردند اتهام ها را برایشان ساختند.»

مادر امید علی شناس ادامه داد: «مثلا به دلیل جوک های که در موبایلش دیده بودند اتهام توهین به رهبری برایش درست شد در حالیکه این جوک ها در گوشی نصف ایرانی ها وجود دارد و امید هیچ عملی که باعث توهین شود نداشته است.»

خانم عیوض زاده با اظهار اینکه هنوز وسایل برده شده از خانه را ماموران تحویل نداده اند به کمپین گفت: «وقتی داشتند وسایل امید را می بردند گفتند که سه روز بعد می توانیم تحویل بگیریم اما تاکنون من دو بار مراجعه کردم و یک بار هم وکیل امید نامه نوشته اما در جواب گفته اند که به درخواست ما رسیدگی می شود.»

مقاله قبلیاولین پای مصنوعی که پیام های حسی را به مغز ارسال می کند
مقاله بعدیوقتی کاریکاتور«آقازاده خاص»هم جنجال‌ساز می‌شود
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...