مادر آتنا دائمی: گاه فکر می‌کنم می‌خواهند دخترم را بکشند

0
195

معصومه نعمتی گفت گارد انتظامی ندامتگاه شهرری (زندان قرچک) روز بیست و یکم اسفند آتنا دائمی و گلرخ ایرایی، دو فعال مدنی زندانی را با خشونت از بند قرنطینه به بند ویژه مادران این زندان منتقل کرده‌اند.

معصومه نعمتی مادر آتنا دائمی روز بیست و دو اسفند گفت مسئولان زندان قرچک پیش از انتقال این دو فعال مدنی، تعدادی از زندانیان با جرائم خشن را تحریک کرده تا با آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی درگیر شوند. خانم نعمتی گفت قطع ناگهانی تلفن در حین مکالمه تلفنی آتنا خانواده را نگران کرده است: «زمانی که آتنا از زندان تلفن زد و داشت خبر انتقالش را می‌داد صدای مردی آمد که تلفن را قطع کن و آتنا حتی فرصت پیدا نکرد خداحافظی کند و نمی‌دانیم بعدش چه شد، کل خانواده از دیشب نگرانیم و امروز هم پدر آتنا به زندان قرچک رفته بلکه بتواند خبری از زندان کسب کند، ما واقعا نمی‌دانیم چکار کنیم.»

بند مادران زندان قرچک چنان که از نامش پیدا است ویژه زندانیان زنی است که با فرزندان خردسالشان در زندان اند و به دلیل شلوغی و دغدغه‌های زندانیان چندان مناسب جوانان نیست.

آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی، دو فعال مدنی که به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز به ترتیب به هفت سال و پنج سال حبس قابل اجرا محکوم شده و در بند زنان زندان اوین مشغول تحمل حبس بودند، روز چهارم بهمن ۱۳۹۶ بدون حکم قضایی ابتدا به بند سپاه پاسداران و سپس با خشونت و ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین منتقل شدند.

این دو زندانی سیاسی در اعتراض به انتقال غیرقانونی خود به زندان قرچک از روز چهاردهم بهمن ماه اعلام اعتصاب غذا کردند، اگرچه آتنا دائمی پس از چند روز با درخواست فعالان سیاسی و خانواده‌اش اعتصاب غذای خود را شکست، اما گلرخ ایرایی همچنان در اعتصاب غذا است. معصومه نعمتی به کمپین گفت گلرخ ایرایی دی پی بیش از یک ماه اعتصاب غذا حدود سیزده کیلو وزن خود را از دست داده و به شدت صعیف شده اما مسئولان قضایی و زندان قرچک تا کنون به خواسته‌های او توجهی نکرده است.

مادر آتنا دائمی همچنین گفت مسئولان زندان قرچک بر خلاف قوانین و حقوقی که زندانیان غیرسیاسی از آن بهره‌مند اند، بدون هیچ توضیحی از حق تلفن روزانه محروم شده‌اند. معصومه نعمتی به کمپین گفت هر دو فعال مدنی زندانی به دلیل بیماری‌های ناشی از زندان چند ساله به درمان مناسب خارج از زندان نیاز دارند اما مسئولان قضایی از اعزام آنان به بیمارستان خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ مادر آتنا دائمی گفت: «تا حالا دو سه بار اعتصاب غذا کرده و جای سالم در بدنش ندارد، زمانی که در اوین بود پزشکان زندان دستور انتقال فوری به دلیل عمل جراحی کیسه صفرا دادند، معده‌اش ناراحت است و الان هم درد کلیه دارد و در آزمایش مشخص شده که سنگ کلیه دارد اما زندان که بهداری درستی ندارد و جواز اعزام به بیمارستان هم نمی‌دهند، گاه فکر می‌کنم می‌خواهند دخترم را بکشند و هر بار تلفن زنگ می‌خورد منتظر یک خبر بدم.»