ماجرای مل گیبسون و توهین به یهودی‌ها

0
369

مل گیبسون با کریستوفر تیپلی از نشریه ورایتی درباره جنجال‌های بازداشت شدنش برای رانندگی در حالت غیرعادی سخن گفت.

بازیگر «شجاع دل»‌ سال ۲۰۰۶ به دلیل رانندگی در حالت غیرعادی در مالیبو بازداشت شد. بازداشت شدن او جنجال‌های بسیاری برانگیخت زیرا او هنگام بازداشت گفته بود:‌ «یهودی‌ها مسئول تمام جنگ‌های جهان هستند.»

این بازیگر به ورایتی گفت:‌ «آن رویداد مایه تاسف است. من در آن هنگام خشمگین، مست و البته بازداشت شده بودم. ضبط صدای من به دست افسر پلیس غیرقانونی بود اما او هیچ‌گاه برای جرمش تحت تعقیب قرار نگرفت. او و افرادی که نام خود را رسانه می‌گذارند، برای سود شخصی گفته‌های من را به صورت عمومی منتشر کردند. عادلانه نیست. یعنی من هیچ‌گاه حق ندارم اختیار خود را از دست بدهم.»

کارگردان «مصائب مسیح» تاکید کرد که پیش از این برای رفتارش عذرخواهی کرده و اکنون زمان آن رسیده است که مردم آن رویدادها را پشت سر بگذارند و فراموش کنند.

او ادامه داد:‌ «۱۰ سال از آن روز می‌گذرد. من حس خوبی دارم و هوشیارم. تمام آن چیزها برای من دیگر تنها یک رویداد در گذشته است. اما دیگران مدام آن موضوع را دوباره مطرح می‌کنند. این رفتار آزاردهنده است و من نمی‌فهمم که این موضوع پس از ۱۰ سال دیگر چه اهمیتی دارد. اگر من آن‌گونه که آن‌ها می‌گویند فرد نفرت‌پراکنی بودم باید جایی عملی از من سر می‌زد که این موضوع را ثابت کند اما این چنین عملی در زندگی من وجود ندارد.»‌

 خبرآنلاین به نقل از ورایتی گزارش داد،کارگردان برنده جایزه اسکار در ادامه افزود:‌ «من هیچ‌گاه علیه هیچ فرد یا گروهی رفتار تبعیض‌آمیز نداشتم و تنها یک بار تحت تاثیر مصرف بسیار زیاد مشروبات الکلی آن حرف‌ را زدم که واقعا بی‌انصافی است اگر آن حرف‌ها را به کل زندگی و کار من تعمیم دهید.»