«ماتریکس» از اتهام دزدی تبرئه شد

0
556

کمپانی برادران وارنر از دادگاهی که برای بررسی ادعای دزدی بودن موضوع فیلم «ماتریکس» تشکیل شده بود، پیروز بیرون آمد.

 دادگاه کمپانی برادران وارنر و اندی و لانا واچوسکی کارگردان‌های فیلم «ماتریکس» را از اتهام سرقتی بودن آن مبرا دانست.

بر مبنای شکایتی که توماس آلتوس به دادگاه ارایه کرده بود ادعا شده بود شخصیت کیانو ریوز در این سه گانه از فیلمنامه‌ای که وی نوشته بوده، سرقت شده است.

اما او چرا اینقدر دیر به فکر شکایت افتاد؟ این فرد ادعا کرده بود که به تازگی این فیلم را دیده و متوجه شباهت آن با فیلمنامه ای که خودش نوشته و در سال 1993 آن را در اختیار برادران وارنر قرار داده، شده است.

اما شباهت این دو فیلمنامه آنقدر کم بود که دادگاه دو روز پیش در بررسی اولیه خود این شکایت را وارد ندانست.

بر مبنای فیلمنامه ای که این فرد نوشته بود یک مامور سی‌آی‌ای بر اثر مصرف مواد خود را در سال 2235 می‌بیند و این زمانی است که آدولف هیتلر و برخی از نازی‌ها دوباره بازگشته اند و کنترل دنیا را در اختیار گرفته‌اند. حالا قهرمان این فیلمنامه باید با نازی‌های نامیرا که می‌خواهند همه چیز را ویران کنند مبارزه کند.

قاضی اعلام کرد تنها عنصر مشابهت در دو فیلمنامه کنایه به حضور مسیح است و این کنایه صدها سال است که در ادبیات تکرار می شود.

به گزارش مهر به نقل از د رپ،«ماتریکس» فیلمی علمی-تخیلی به نویسندگی و کارگردانی برادران واچوفسکی، سال ۱۹۹۹ اکران شد. این فیلم آمیزه‌ای از اکشن، هنرهای رزمی و یک فیلمنامه چندلایه ‌است و برنده چهار جایزه اسکار در بخش‌های فنی شد. «ماتریکس: بارگذاری مجدد» قسمت دوم فیلم است و «ماتریکس: انقلاب‌ها» قسمت سوم و آخر فیلم است.