مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت

0
212

 فیلمی در ژانر اکشن و جاسوسی به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی کریستوفر مک‌کوری و محصول سال ۲۰۱۸ ایالات متحده آمریکا است.
مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت، در مجموع ششمین فیلم از مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن و در ژانر اكشن وجاسوسي به‌شمار می‌رود.

بعد از فیلم ملت سرکش، این دومین فیلم از مجموعه است که کریستوفر مک‌کوری آن را کارگردانی کرده که او را تبدیل به نخستین کسی می‌کند که دو فیلم از این مجموعه را ساخته‌است.

تام کروز، ربکا فرگوسن، وینگ ریمز، سایمون پگ، میشل موناهن، و الک بالدوین، همگی نقش‌های خود در فیلم‌های قبلی را در اینجا نیز تکرار کرده‌اند و هنری کویل، ونسا کربی و آنجلا باست به عنوان بازیگران جدید در این فیلم به آن‌ها اضافه شده‌اند. در فیلم، ایتن هانت و گروهش باید کامیونی را که حاوی پلوتونیم بوده و به سرقت رفته‌است را پیدا کنند در حالی که یک مأمور مرموز سی‌آی‌اِی به نام آگوست والکر فعالیت آن‌ها را زیر نظر دارد.

بحث ساخت قسمت ششم مأموریت غیرممکن، پیش از اکران موفق فیلم پنجم آغاز شده بود. در نوامبر ۲۰۱۵، مک‌کوری به‌طور رسمی اعلام کرد که نویسندگی و کارگردانی فیلم ششم را برعهده گرفته‌است. مک‌کوری همچنین به همراه تام کروز یکی از تهیه‌کنندگان فیلم نیز خواهد بود. این سومین همکاری مشترک تام کروز و مک‌کوری، بعد از فیلم‌های جک ریچر و قسمت قبلی مأموریت غیرممکن است. کار فیلم‌برداری از آوریل ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۸ به طول انجامید. مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت، لوکیشن‌های بسیار زیاد و متنوعی داشت و در کشورهای فرانسه، بریتانیا، نیوزیلند، نروژ و امارات متحده عربی جلوی دوربین رفت.

مراسم فرش قرمز فیلم در تاریخ ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۸ و در پاریس برگزار شد. فیلم اکران جهانی خود را از تاریخ ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۸ آغاز کرد.

مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت، نخستین فیلم مجموعه است که به صورت تمام سه‌بعدی و آی‌مکس در سینماها اکران شد. فیلم با تحسین گسترده منتقدان و تماشاگران همراه بود.منتقدان در نوشته‌های خود، قلم داستانی، تیم بازیگری، طراحی سکانس‌های اکشن و اجرای آن‌ها را ستودند و فال‌اوت را در زمره بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما جای دادند. مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت، بهترین میانگین نمرات را از متاکریتیک و راتن تومیتوز دریافت کرده و تحسین شده‌ترین فیلم مجموعه محسوب می‌شود.

.0.0

شناسنامه فيلم:
فيلمنامه نويس و کارگردان کریستوفر مک‌کوری | تهیه‌کننده جی. جی. آبرامز،برایان بورک و تام کروز | موسیقی جو کرمر | فیلم‌برداری راب هاردی | تدوین ادی همیلتون

توزیع‌کننده: پارامونت پیکچرز

اكران : ژوئیه ۲۰۱۸

مدت: 147 دقيقه

بودجه: ۱۷۸ میلیون دلار

گیشه: ۴۳۷٫۶ میلیون دلار