لیبرمن: تحریم های آمریکا تامین مالی تروریسم توسط جمهوری اسلامی را تقلیل می دهد

0
190

جروسالم پست در گزارشی نوشت: آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، می گوید تحریم های آمریکا که ۱۳ آبان به اجرا گذاشته خواهد شد جمهوری اسلامی را از تلاش برای دسترسی به بمب هسته ای باز نخواهد داشت، اما رژیم را زیر فشار گذاشته و به شکل چشمگیری از توان آن برای تامین مالی ترور خواهد کاست.

لیبرمن یکشنبه شب در سخنرانی در «انستیتو مطالعات استراتژیک اورشلیم» توضیح داد که «دور اول تحریم های آمریکا تاثیری عمده بر جمهوری اسلامی داشت» و موجب «تورم و کاهش سرمایه گذاری خارجی شد».

وزیر دفاع اسرائیل ادامه داد: «دور دوم تحریم ها آشکارا تاثیری به مراتب بزرگتر خواهد داشت. این واقعیت که جمهوری اسلامی نخواهد توانست تروریسم را تامین مالی کند» بسیار مهم است و به شکلی منفی بر «حزب الله، حماس، گروه های نیابتی در یمن و در عراق» اثر می گذارد.

با این وجود لیبرمن معتقد است جمهوری اسلامی ایران تصمیمی سیاسی گرفته است تا در نهایت به جنگ افزار هسته ای دست پیدا کند و تحریم های آمریکا به تنهایی جمهوری اسلامی را به تغییر این ذهنیت وادار نمی کند، اگر چه وزیر دفاع اسرائیل امیدوار است تحریم رژیم را به لحاظ داخلی زیر فشار بگذارد.

به گزارش صدای آمریکا؛ لیبرمن تاکید کرد رژیم آیت الله ها مانند بسیاری از رژیم های کمونیستی سابق وابسته به اتحاد جماهیر شوروی سقوط خواهد کرد، اما این امر زمان می برد و از این رو لازم است ما جمهوری اسلامی را از تلاش برای دستیابی به بمب هسته ای باز بداریم «و برای تمام سناریوها آماده باشیم».