لیام نیسون: همه در سوگ محمدعلی هستیم

0
338

لیام نیسون از چهره‌های شناخته شده‌ای است که پس از درگذشت محمد علی کلی اسطوره بوکس یاد او را گرامی داشت و از خاطراتش یاد کرد.

 لیام نیسون بازیگر سرشناس ایرلندی در گفتگوی خبری از محمدعلی که جمعه در ۷۴ سالگی درگذشت یاد کرد. نیسن که خودش زمانی به بوکس‌ علاقه داشت از عشق و تحسین خودش به محمد علی به عنوان «بزرگ‌ترین» و نیز «غول بشریت» یاد کرد.

نیسون گفت: وقتی من جوان و یک بوکس باز آماتور بودم، او قهرمان من بود. این سابقه به زمانی باز می‌گردد که این بازیگر هنوز وارد دنیای هنری نشده بود و در زادگاهش ایرلند زندگی می‌کرد.

وی افزود: هیچ وقت فراموش نمی‌کنم که او سانی لیستون شکست ناپذیر را شکست داد. آن موقع سال ۱۹۶۴ بود؛ یک ماه فوریه سرد و بارانی در بالیمینا. من وقتی صبح بیدار شدم تا مدرسه بروم، انگار پاهایم رو زمین بند نمی‌شد. همه فکر و روحم محو و هیجانزده بود، چون با این پیروزی جهان یک جوری تغییر کرده بود.

این بازیگر خاطراتی نیز از دیدارش با محمد علی داشت و گفت: او را پیش از آخرین مبارزه‌اش در سال ۱۹۸۱ دیدم. اصلا نمی‌دانستم به او چه بگویم، نمی‌فهمیدم زانوهایم چرا می‌لرزد، فقط گفتم محمد، دوستت دارم. او مرا در آغوش گرفت و بعد یک عکسش را برای پدرم امضا کرد.

نیسون در ادامه گفت: یک بار دیگر او را سال ۲۰۱۱ دیدم. دیگر به خاطر پارکینسون پیشرفته نمی‌توانست حرف بزند. دستم را در دستش قرار دادم و گفتم دوستت دارم. همسرش به من گفت او می‌داند تو چه کسی هستی.

نیسون گفت: هیچ ستاره سینمایی در دنیا وجود ندارد که قدرت کاریزماتیک او را بتوان با محمد علی مقایسه کرد.

وی افزود: او غول بشریت بود؛ ما مردم، همه در سوگ او هستیم.

پس از انتشار خبر درگذشت محمد علی که روز جمعه در بیمارستانی در آریزونا چشم از دنیا فروبست، مدونا، کریس راک و جنیفر هادسون نیز در شبکه‌های اجتماعی به ابراز حسرت و غم‌شان در سوگ او و ادای احترام به وی پرداختند.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، رویترز روز شنبه علت درگذشت این قهرمان دنیای بوکس را شوک سپتیک ناشی از یک علت طبیعی نامشخص ذکر کرد.

www.irishcentral.com