لیام نیسون از «ربوده شده 3» می‌گوید

0
189

لیام جان نیسون معروف به لیام نیسون (متولد ۷ ژوئن ۱۹۵۲) بازیگر ایرلندی است. مجله امپایر او را در فهرست صد تن از جذاب ترین ستاره های تاریخ سینما جهان قرار داده است. نیسون از بازیگران گزیده کار محبوب به شمار می رود.

صحبت‌های تیم سازنده درباره ساخت قسمت جدید فیلم «ربوده شده» که در آن هیچ‌کس ربوده نمی‌شود، شنیدنی است.

 لیام نیسون در فیلم «ربوده شده 3» بار دیگر نقش خود را به عنوان برایان میلز مامور سابق سی‌آی‌ای ایفا خواهد کرد، اما این فیلم تغییرات بسیار بزرگی نسبت به دو فیلم قبلی کرده است. الیویه مگاتون کارگردان فیلم در مراسم پخش ویژه فیلم که روز چهارشنبه در نیویورک برگزار شده بود گفت: اولین نکته این است که هیچ کس ربوده نمی‌شود. این فیلم بسیار رشدیافته‌تر است و احساسات بیشتری در آن وجود دارند.

تغییر کلیدی بزرگ فیلم جدید این است که در آن به جای اینکه کسی ربوده شود، داستان بر محور تلاش‌های شخصیت میلز برای ممانعت از دستگیر شدنش توسط نیروهای دولتی به خاطر پاپوش قتل همسر سابقش، می‌چرخد. همین موضوع باعث شد که نیسون قبول کند در این حضور داشته باشد. او روی فرش قرمز به خبرنگاران گفت: من احساس کردم که لوک بسون و رابرت کامن‌ (نویسندگان فیلم) خط داستانی خیلی خوب و جالبی را خلق کرده‌اند. شخصیت من تبدیل به کسی می‌شود که همه به دنبالش هستند و پیچش متفاوتی به داستان می‌دهد.

فامکه جَنسِن که نقش لنور، همسر سابق میلز را بازی می‌کند، می‌گوید که با سرنوشت شوم شخصیتش مشکلی ندارد. او گفت: یک نفر باید بالاخره گلوله می‌خورد و خوشحالم که آن شخص من بودم. این کار را با خوشحالی انجام می‌دهم چون این آخرین فیلم مجموعه است و این اتفاق داستان را جلو برد و به من هم احساس بیشتری بخشید. علاوه بر این، من در هر نقشی که بازی می‌کنم دوباره زنده می‌شوم پس خیلی هم نگران نیستم (شوخی در اشاره به نقش جین گری در مجموعه فیلم‌های «اکس-مِن»).

MV5BMTU5OTIzNzA2MF5BMl5BanBnXkFtZTgwMjY5Nzk3MjE@._V1._CR41,12,2915,1945__SX1303_SY548_

مگاتون گفته که در کارگردانی این فیلم هدفش آزاد شدن از کلیشه‌های کهنه قسمت‌های چندم یک مجموعه فیلم و زیر و رو کردن انتظارات تماشاچیان بوده است. او اضافه کرد: چالش اصلی فرار کردن از چیزی است که همه فکرش را می‌کنند… اینکه جلوی داستان قرار داشته باشید و بگویید خیلی خب، من به چیزی که مردم می‌گویند هیچ اهمیتی نمی‌دهم، می‌خواهم یک فیلم خوب بسازم. وقتی قسمت چندم یک مجموعه فیلم را می‌سازید، هر دفعه که می‌خواهید مردم را سورپرایز کنید همه فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند. چالش همین است که بتوان همه را سورپرایز کرد.

 به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر،وارد کردن فارست ویتاکر در این پروژه به عنوان بازرس فرانک دوتزلر بخشی بزرگ از این استراتژی بود. نیسون به خبرنگاران گفت: فارست یک بار اضافه به فیلم می‌دهد. او می‌تواند یک داستان و یا رویه معمولی پلیس را بگیرد و به آن پیچش خاصی بدهد.

فیلم «ربوده شده 3» از جمعه در سالن‌های سینما به نمایش درآمد.

لیام نیسون مدت زمان زیادی را به عنوان معلم در کالج سنت مری در نیوکاسل فعالیت کرده است. با این حال در سال ۱۹۷۶ او در تئاتر نمایشی بلفست حضور یافت و اولین فعالیت حرفه ای اش را در نمایش مردم برخواسته به ثبت رساند . نیسون بعد از دو سال به تئاتر دابلین ابی پیوست، جایی که در آنجا نقش های کلاسیک بازی میکرد. در آنجا بود که نظر کارگردانی به نام جان بورمن را جلب کرد و در فیلم اکسکلیبور محصول (۱۹۸۱) نقش سر گوین را به او داد، این نقش اولین کار سینمایی وی بود. نیسون بیشتر به خاطر ایفای نقش اسکار شیندلر در فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳) ساخته استیون اسپیلبرگ شهرت دارد. از فیلمهای معروف او می‌توان به مرد تاریکی، جنگ ستارگان اپیزود اول: تهدید شبح (۱۹۹۹)، ملکوت آسمان (۲۰۰۵)، بتمن آغاز می‌کند (۲۰۰۵) و دو قسمت ربوده شده (فیلم) و خاکستری اشاره کرد.

IMDB