لوک بسون رییس جشنواره بین المللی فیلم پکن شد

0
188

لوک بسون کارگردان مشهور فرانسوی به عنوان رییس گروه داوران جشنواره بین المللی فیلم پکن در آوریل روی صندلی این جشنواره می‌نشیند.

کارگردان مشهور فیلم علمی تخیلی پرفروش «لوسی» که در سال 2014 در چین با اقبال زیادی روبه رو شد، در ماه آوریل روی صندلی ریاست گروه داوران جشنواره بین المللی فیلم پکن می‌نشیند.

گروه داوران باید برندگان جوایز را که با نام تیانتان شناخته می شوند برای پانزدهمین دوره جشنواره فیلم پکن انتخاب کند. این جشنواره از 16 تا 23 آوریل در پکن پایتخت چین برگزار می شود.

این جوایز هر سال در بخش هایی شامل بهترین فیلم بلند سینمایی، کارگردانی، بازیگر مرد و زن، بازیگر مرد و زن نقش مکمل، فیلمنامه، فیلمبرداری، موسیقی فیلم و جلوه‌های بصری به برندگان اهدا می شود.

گروه داوران این جشنواره سال پیش به ریاست جان وو کارگردان هنگ کنگی این رقابت را برگزار کردند و فیلم «سیدارتا» ساخته ریچی متا را به عنوان بهترین فیلم برگزیدند. سال پیش «استاد بزرگ» وونگ کار وای نیز جایزه بهترین کارگردانی را برد و ژانگ زیا به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب شد. جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به گیوم گویی برای بازی در فیلم «آتیلا مارسل» رسید.

جشنواره فیلم پکن بازار بزرگ فیلم در منطقه محسوب می‌شود و با نشست ها و نمایشگاه‌هایی همراه خواهد بود.

چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینما در جهان با این جشنواره در سال های اخیر بزرگترین نام های سینمایی را با خود همراه می کند و امسال چهره‌هایی همراه این جشنواره هستند که فردریک هانتسبری مدیر عامل پارامونت، آلفونسو کوارون کارگردان «جاذبه»، کریستوفر داد رییس انجمن سینمایی آمریکا و پیر دل وکو تهیه کننده «یخ زده» از جمله آنها هستند.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جیمز کامرون و کیانو ریوز از چهره هایی هستند که در سال‌های پیش با این جشنواره همراه بودند. اما اولیور استون وقتی سال پیش اعلام کرد فیلمسازان چینی فیلم‌ها را بر مبنای تاریخی جعلی می‌سازند، سرو صدای زیادی به پا کرد.