لوکیشن فیلم سینمایی محمد

0
184

محسن شاه ابراهیمی طراح دکور این پروژه عنوان کرد: «در گذشته نما‌ها و دکورهای سینمایی را با چوب می‌ساختند که به‌سرعت تخریب می‌شد برای پروژه مختار نیز از داربست و لوله استفاده شد که کاربری موقت داشت، اما در این پروژه از سازه‌های سبک جدیدی توسط گروه مهندسین سازه استفاده کردیم که ترکیبی از فلز و سیمان است و توانستیم در زمان بسیار کوتاهی 22 هکتار را زیر پوشش ساخت ببریم.»

داخل خانه کعبه از سنگ‌های تراشیده نشده‌ای استفاده شده که همانند سنگ‌های واقعی کعبه قبل از بازسازی است، اما پوشش روی آن را همانند زمان پس از 35 سالگی حضرت حفظ کردیم که هم نمای رو دیده شود و هم نمای داخل.

همچنین 360 بت به تعداد تقریبا روزهای سال به ویژه در ایام حج در اطراف خانه کعبه چیده می‌شد که آن‌ها نیز بازسازی شده و وجود دارد. در مقابل خانه کعبه نیز مقام ابراهیم و چشمه زمزم در فاصله و ابعاد واقعی ساخته شده‌اند.

 به گزارش آنا؛ «مکانی که شعب ابی طالب در آن ساخته شده، یکی از بی‌نظیر‌ترین لوکیشین‌هایی است که در فیلم وجود دارد. شعب ابی طالب محل سکنای قوم بنی هاشم بوده که در زمان حصر (حدود سن 47 سالگی پیامبر) پیامبر و یارانش در این مکان مستقر شده بودند. خانه‌های ساخته شده در شعب ابی طالب محقر‌تر و ساده‌تر از خانه‌های داخل شهر مکه بود.»