لغو قرارداد کار‌شناس پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به دلیل درویش بودن

0
175

عبدالرضا دانشگر، درویش گنابادی و کار‌شناس پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در اداره حفاظت از محیط زیست سمنان، با اعمال نفوذ و فشار اداره اطلاعات آن شهرستان، از سمت خود برکنار شد.

 آقای دانشگر که از سال ۱۳۹۰، بعد از ۶ سال کار به صورت قراردادی در اداره حفاظت از محیط زیست سمنان، با پی‌گیری ۷ ماهه شخص رییس آن اداره کارمند پیمانی شده بود، با اعمال فشار اداره اطلاعات سمنان از سمت خود برکنار شد.

اداره اطلاعات سمنان در ۹ سالی که این درویش در حفاظت از محیط زیست سمنان مشغول به کار بوده است، دو بار او را احضار کرده و هر بار از وی خواسته به عنوان خبرچین اطلاعات فعالیت کند اما با دیدن پاسخ منفی آقای دانشگر او را به برکناری از شغلش تهدید کرده و سرانجام با صدور حکم لغو قرارداد پیمانی، تهدید خود را عملی کرد.

یادآور می‌شود مدیرکل‌ها و حراست‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، ‌ به دلیل حسن سابقه و شرافتمندی این درویش در انجام وظایف اداری، آقای دانشگر را به سمت‌های مدیریت روابط عمومی و آموزش اداره کل محیط زیست استان منصوب کرده بودند اما فشارهای اطلاعات مانع از صدور حکم رسمی برای این درویش گنابادی شده بود.

abdolreza_daneshgar_semnan

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور،گفتنی‌ست این ظلم‌ها در حالی از سوی وزارت اطلاعات و ادارات زیر مجموعه‌اش بر دراویش گنابادی اعلام می‌شود که آقای علی یونسی، مشاور رییس جمهور در امور اقلیت‌ها و قومیت‌ها، بار‌ها اذعان کرده است در دولت فعلی اساس، آزادی قانونی‌ای است که قانون اساسی برای این شهروندان در نظر گرفته است.