لغو سفر حسن روحانی به اتریش، زمینه سازی رژیم برای حمله نهایی به پایگاه لیبرتی؛ فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

0
220

دلایل شیطانیزه کردن مجاهدین چیست؟ چرا علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سازمان مجاهدین خلق را مسبب لغو سفر حسن روحانی به اتریش معرفی می کند؟ چند پیش داوری در باره به تاًخیر افتادن این سفر در رسانه های درون کشور و رسانه های فارسی زبان خارج از کشور مطرح شد: « مسائل امنیتی در رابطه با حملات تروریستی اخیر در پایتخت بلژیک و لاهور پاکستان، حادثه مشکوک تروریستی در فرودگاه وین چهار روز پیش از تاریخ سفر روحانی به اتریش، مشکلات داخلی روحانی و توطئه سپاه پاسداران و اختلافات احتمالی میان ایران و اتریش بر سر تحریم ها و دارایی های مسدود شده ایران در اتریش و  حتی از قول یک نشریه محلی اتریشی گفته شد که تظاهرات گروهی از یهودیان علیه سفر روحانی باعث لغو این سفر شده است.»

رابطه تظاهرات مجاهدین و لغو سفر حسن روحانی

آیا باید به سادگی پذیرفت که تنها دلیل لغو سفر روحانی سازمان مجاهدین خلق می باشد. تظاهرات هر گروهی اعم از اپوزیسیون ایران، یهودیان و یا گروه و دسته ای نمی تواند به هیچ وجه خللی در روند نزدیکی مناسبات میان ایران و غرب پس از برجام ایجاد کند. در سفر اخیر حسن روحانی به ایتالیا و فرانسه در هر دو کشور مخالفین جمهوری اسلامی به تظاهرات پرداختند و آب از آب تکان نخورد. در پاریس دختر جوانی از اعضای گروه فمن خود را از پلی  در پاریس برای مدتی آویزان کرد و بیشترین توجه رسانه ها را بخود جلب کرد.

اغلب این تظاهرات با تمهیدات و برنامه ریزی کشور های میزبان در فاصله دور از مسیر و محل اقامت، دیدار ها و سخنرانی های حسن روحانی برگزار شدند. به گفته هانس فیشر، رئیس جمهور اتریش همه تدابیر امنیتی لازم در سطح بسیار بالا برای استقبال حسن روحانی در اتریش پیش بینی شده بود. بنابراین در این زمان نه تنها مجاهدین بلکه هیچ گروه اپوزیسیون ایران دارای توان لازم برای اخلال در روند نزدیکی ایران و غرب نیست. در سفر های اخیر حسن روحانی به اروپا ، گروه شورای ملی رضا پهلوی که مرکز آن در پاریس قرار دارد کوچکترین حرکت اعتراضی از خود نشان نداد و تنها به پخش چند آگهی در شبکه های اجتماعی اینترنتی بسنده کرد. این گروه حتی نتوانست چند نفر را برای تظاهرات یکجا گرد آورد.

چرا وظیفه شیطانیزه کردن مجاهدین به عهده علی لاریجانی واگذار شد

پیش از هر چیز علی لاریجانی زاده و پرورش یافته عراق و یک شخص امنیتی – سیاسی است که روابط بسیار تنگاتنگی با سپاه پاسداران و نهاد های امنیتی رژیم دارد. او و برادرش آیت الله شیخ صادق لاریجانی دو قوه از قوای سه گانه جمهوری اسلامی (قوه مقننه و قوه قضائیه) را قبضه کرده اند. از شیخ صادق به عنوان یکی از کاندیدا های جانشینی سیّد علی خامنه ای نام برده می شود . صادق با آیت الله سیّد محمود شاهرودی سلف خود در قوه قضائیه که او نیز عراقی تبار می باشد و همچنین با شیخ حسن روحانی در مسئله جانشینی رهبر جمهوری اسلامی در رقابت می باشد. لاریجانی ها اوضاع عراق را بخوبی می شناسند و در عراق عواملی را در خدمت خود دارند.

مطرح شدن احتمال اسکان سه هزار عضو مجاهدین خلق در آلبانی

این خبرچند روز پیش از قول دوخبرنگار بخش بالکان صدای آلمان (دویچه وله) که  به تازگی از محل اسکان مجاهدین خلق در آلبانی دیدار کرده اند منتشر شد. آنها می گویند تاکنون بیش از هشتصد تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق به کشور آلبانی منتقل شده اند. این تصمیم با همکاری سازمان ملل در پی دو حمله مسلحانه عوامل جمهوری اسلامی به کمپ لیبرتی محل اسکان مجاهدین در نزدیکی شهر بغداد گرفته شده است. آیا روزی شاهد خروج کلیه نیروهای مجاهدین از عراق خواهیم بود؟.

هدف از شیطانیزه کردن مجاهدین چه می باشد؟

جمهوری اسلامی با استفاده از علی لاریجانی که رئیس مجلس و شخص با نفوذی می باشد و بی شک سخنان او در سطح وسیعی در رسانه درون و برون کشور منعکس می شود،  قصد دارد با مطرح کردن مسئله تظاهرات مجاهدین و اختلاف میان تیم حفاظتی حسن روحانی و مقامات اتریشی، مجاهدین را تنها عامل ممانعت از اجرای برجام هم در درون کشور و هم در رسانه های برون کشور معرفی نماید تا بتواند ضربات نهایی را برای از میان برداشتن مجاهدین وارد کند.

چه اهدافی علیه مجاهدین دنبال می شود؟

مسئولین جمهوری اسلامی، اصولگرایان و سپاه پاسداران بخوبی از نتایج انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آگاه می باشند و می دانند که بخش وسیعی از مردم چشم به اجرای برجام دوخته اند و در انتظار بهبودی وضعیت اقتصادی کشور با آغاز کار این دو مجلس نشسته اند، بی شک با شیطانیزه کردن گروه اپوزیسیون فعال و سازمان یافته و با زمینه سازی های لازم می تواند ناکامی های احتمالی و مشکلات اقتصادی و سیاسی آینده رژیم را در اجرای برجام  به دوش مخالفین رژیم بیاندازد.

مرحله یکم؛ رژیم می کوشد اپوزیسیون را مانع رفع مشکلات اقتصادی مردم ایران معرفی کند. با توجه به افشاگری برخی از مسائل پنهانی پرونده اتمی ایران ازسوی سازمان مجاهدین این زمینه قبلاً مهیا شده است.

مرحله دوم؛ رژیم می خواهد با زمینه سازی رسانه ای به کشور های جهان یادآور شود  که مسبب تاخیر در اجرای برجام و سر به راه شدن رژیم اسلامی در جامعه جهانی اپوزیسیون ایران می باشد. رژیم می خواهد سکوت کشور ها و مدافعین حقوق بشر را خریداری کند تا پیش از انتقال اعضای مجاهدین مستقر در کمپ لیبرتی به کشور آلبانی ضربه نهایی و مرگبار را بار دیگر به ساکنین این کمپ وارد نماید و با استفاده از اوضاع نابسامان کشور عراق گردان های شیعه طرفدار جمهوری اسلامی را به سراغ ساکنین لیبرتی بفرستد.

مرحله سوم ؛ با شایعاتی که سال ها در مورد بیماری و مرگ علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی بر سر زبان های است، رژیم می کوشد پیش از مرگ خامنه ای تکلیف خود را با سازمان مجاهدین برای همیشه روشن نماید.

پانزدهم فروردین – سوم آوریل 2016

این نوشتار در تارنمای همراه فرهنگ ایران نیز منتشر شده است.