لغو حکم اعدام سیداد ارجمندی در زندان کارون (خبر تکمیلی)

0
191

 این زندانی اهل ارومیه با یک درجه تخفیف در حکم از اعدام رهایی یافت

 به خانواده سیداد ارجمندی گفته شده بود که حکم اعدام فرزندتان سپیده‌دم دوشنبه 20 بهمن‌ماه، در زندان کارون اجرا می‌شود. وکیل این زندانی از لغو این حکم و تخفیف به حبس ابد برای موکلش خبر داده است.

بنا به گزارش دریافتی از کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، لغو حکم اعدام و تخفیف به حبس ابد مجازات این زندانی اهل ارومیه در حالی روی داده است که خانواده این زندانی برای آخرین ملاقات و خداحافظی با فرزندشان در راه زندان کارون اهواز بودند.

پیش‌تر “مژدهى” وکیل مدافع این زندانی به کمپین گفته بود که موکلش به اتهام حمل مواد مخدر از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده و جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شده است.

این وکیل مدافع دادگستری گفته بود: «متاسفانه تلاش‌های ما برای توقف اجرای حکم این زندانی تاکنون بی‌نتیجه بوده است.»

همچنین اخیرا سیداد ارجمندی با اعلام اینکه به دلیل فقر و بیکاری ناخواسته در این گرداب به دام افتاده است گفته بود: «از تمام کسانی که با اجرای مجازات اعدام مخالفند و تمام رسانه‌ها درخواست می‌کنم تا برای جلوگیری از اجرای حکم اعدامم کاری بکنند.»

وکیل این زندانی در نهایت با اعلام اینکه مسوولين قوه قضائيه با يک درجه عفو موکلش موافقت کرده‌اند به کمپین گفت: «حكم اعدام سیداد ارجمندی اجرا نخواهد شد.»