لبنانی‌ها بار دیگر علیه دخالت‌های جمهوری اسلامی در کشورشان شعار دادند

0
193

صدها لبنانی روز جمعه با سردادن شعار «ایران(جمهوری اسلامی) برو بیرون، بیروت آزاد است» اعتراض خود را نسبت به هرگونه دخالت جمهوری اسلامی در لبنان به هر طریق و به هر شکلی اعلام کردند.

در راهپیمایی که از منطقه «مار میخائیل»، آغاز و به سمت منطقه «ریاض الصلح» در مرکز بیروت ادامە یافت، معترضین علیه طبقه سیاسی حاکم که آنها را به فساد و عامل ایجاد خشونت و جنگ داخلی متهم می‌کنند، شعارهایی سر دادند که اوضاع وخیم اقتصادی را نتیجه مستقیم عملکرد طبقه سیاسی حاکم لبنان معرفی می‌کرد.

پاسخ به نصرالله

در آنچه به نظر می‌رسد پاسخی به رهبر حزب‌ الله، حسن نصرالله است، تظاهرکنندگان فریاد زدند «وجود شما باعث جنگ داخلی است». حسن نصرالله عصر پنجشنبه 18 مارس، در یک سخنرانی تلویزیونی درباره بحران داخلی کشور، در مورد وخامت اوضاع و بازگشت جنگ داخلی هشدار داد.

نصرالله، بدون ارائه جزئیات یا شواهد، قدرت های داخلی و داخلی را متهم کرد که لبنان را به جنگ داخلی سوق می دهند و گفت: «من اطلاعاتی در مورد وجود کسانی در خارج وداخل دارم که لبنان را به سمت جنگ داخلی می‌رانند.»

قابل توجه است که لبنان برای چندین دهه تحت تأثیر یک بحران اقتصادی و معیشتی بی سابقه به‌ سرمی برد. در حال حاضر فروپاشی اقتصادی بزرگترین تهدید برای ثبات کشور از زمان پایان جنگ داخلی (1975-1990) محسوب می‌شود.

العربیه نوشت؛ بحران اقتصادی و به تبع آن بحران مالی ارزش پول ملی را 90 درصد کاهش داده و بسیاری از لبنانی‌ها را به فقر سوق داده و از سوی دیگر کمبود دلار، واردات را به شدت کاهش داده است.