لباس‌های بازیگران ˝اشک‌ها و لبخندها˝ 1/3 میلیون دلار فروخته شد..

0
418

کامل‌ترین مجموعه لباس‌های بازیگران فیلم ˝اشک‌ها و لبخندها˝ از جمله لباس جولی اندروز در حراجی در هالیوود بدون فاش شدن نام خریدار، به مبلغ 1/3 میلیون دلار فروخته شد.

به گزارش هنرآنلاین، “اشک‌ها و لبخندها” که نام اصلی آن “آوای موسیقی” یکی از موفق‌ترین فیلم‌های موزیکال تاریخ سینما به حساب می‌آید و برخی از ترانه‌های آن از جمله “دو، دو شب نخوابیدم” ( در اصل دُ، رِ، می) از محبوب‌ترین ترانه‌های آمریکایی‌ها شده است.

در میان لباس‌های این مجموعه می‌توان به لباس جولی اندروز که در نقش ماریا برای فرزندان کاپیتان فون‌تراپ ترانه “دو، دو شب نخوابیدم” را می‌خواند اشاره کرد. از دیگر لباس‌ها نیز لباس‌های گلدار بچه‌های فون‌تراپ است که از پرده درست شده بود.

همچنین چهار صفحه تایپ شده که در آن تاریخچه خانواده آوازخوان توصیف شده و به امضای ماریا فون تراپ اصلی رسیده، در میان اشیایی بود که حراج شد.

sound-of-music-movietwentieth-century-fox

ماجرای فیلم “اشک‌ها و لبخندها” که در سال ۱۹۶۵ میلادی به کارگردانی رابرت وایز و با اقتباس از کتابی به نام “داستان خوانندگان خانواده تراپ” نوشته آن ماریا آگوستا فون تراپ منتشر شده در سال ۱۹۴۹ میلادی، ساخته شد که در آن زمان کتاب بسیار پرفروشی شد. به نوشته بی.بی.سی، ماریا فون تراپ معلمی اتریشی بود که مانند داستان فیلم برای آموزش به یکی از هفت فرزند کاپیتان فون تراپ استخدام شد و به تدریج مراقبت از تمام فرزندان و سپس کاپیتان فون تراپ را برعهده گرفت. کاپیتان فون تراپ که همسرش مرده بود بعد با ماریا ازدواج کرد.

ماریا فون تراپ که می‌خواست راهبه شود در زندگی‌نامه‌اش بعدها نوشت: “من واقعا و عمیقا عاشق نبودم. من او (کاپیتان فون تراپ) را دوست داشتم ولی عاشقش نبودم. من عاشق بچه‌ها بودم بنابراین به نوعی با بچه‌ها ازدواج کردم، اما یادگرفتم عاشق او باشم بیش از هر کس در گذشته و آینده.”

ماریا از کاپیتان فون‌تراپ صاحب سه فرزند شد که اولین (رزماری) آنها دو ماه بعد از ازدواجش بدنیا آمد. ماریا فون تراپ در سال ۱۹۸۷ میلادی در آمریکا درگذشت.