لاپید: به یک گزینه نظامی باورپذیر علیه جمهوری اسلامی نیاز است

0
240

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در مصاحبه‌‌ای با روزنامه آلمانی دی ولت که روز ۲۴ دسامبر انجام گرفت، از جمله به یک “برنامه بدیل” در برابر تهدیدات جمهوری اسلامی در صورت شکست مذاکرات وین پرداخت.

او در این مصاحبه از اتحادهای منطقه‌ای جدید علیه جمهوری اسلامی و انتظارات اسرائیل از آلمان به عنوان یکی از طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات وین سخن گفت. 

به گفته او زمان آن فرا رسیده است که یک “جایگزین نظامی باورپذیر” برای مقابله با تهدید‌های جمهوری اسلامی روز میز قرار گیرد. به گفته او «اگر مقامات جمهوری اسلامی به این باور برسند که جهان به طور جدی قصد ندارد آنها را متوقف کند» به سمت بمب هسته‌ای خواهند رفت.

دویچه وله نوشت؛ وزیر خارجه اسرائیل تاکید کرد: «یک توافق خوب توافقی است که به طور دائم و همه‌جانبه تهدید هسته‌ای جمهوری اسلامی را از بین ببرد و همچنین ایران را از تولید موشک‌های بالستیک، انتقال تجهیزات نظامی پیشرفته به سازمان‌های تروریستی و سایر فعالیت‌های خرابکارانه در منطقه باز دارد.»

بنا بر اظهارات لاپید جمهوری اسلامی علاقه‌ای به چنین توافقی‌ ندارد و تنها خواستی که دارد، “لغو تحریم‌هاست تا بتواند به تامین مالی عوامل تروریستی خود در سراسر خاورمیانه و پیشبرد برنامه تسلیحات هسته‌ای خود ادامه دهد”.