لئوناردو دی‌کاپریو نقش رئیس جمهور آمریکا را بازی می‌کند

0
262

بازیگر نامزد اسکار فیلمی درباره وودرو ویلسن یکی از روسای جمهور آمریکا تهیه می‌کند و قرار است خودش هم در فیلم بازی کند.

 شرکت برادران وارنر برای کسب حقوق کتاب زندگی‌نامه‌ای «ویلسن» نوشته اسکات برگ در مراحل اول مذاکره قرار دارد.

این کتاب درباره وودرو ویلسن بیست و هشتمین رئیس جمهور آمریکاست و به تازگی منتشر شده است.

لئوناردو دی‌کاپریو قرار است در اقتباس سینمایی از کتاب نقش ویلسن را بازی کند. او این فیلم را با همکاری جنیفر دیویسن کیلاران از شرکت «آپیان وی» و خود برگ تهیه می‌کند.

کتاب «ویلسن» هفته پیش به بازار آمد و به خاطر ارائه تصویر شخصی از ویلسن با نقدهای مثبت روبرو شده است. او سال 1912 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و هدایت آمریکا را در دوران جنگ جهانی اول به عهده داشت.

برگ در کتاب تصویری قهرمانانه از ویلسن ارائه داده و بر دستاوردهای ترقی‌خواهانه او مانند راه‌اندازی صندوق ذخیره فدرال و تلاش وی در حمایت از معاهده ورسای و تشکیل مجمع ملل تاکید می‌کند، در حالی که پیشینه ضعیف ویلسن در مورد آزادی‌های مدنی و حقوق مدنی آمریکای آفریقایی‌تبار را کمتر مورد توجه قرار داده است. ویلسن همچنان از نظر مورخان حرفه‌ای یک چهره جنجالی و از نظر بسیاری از طرفداران حقوق بشر یک ضدقهرمان است.

کتاب ویلسن چند لحظه دراماتیک را که می‌تواند مبنای یک فیلم باشد، به خوبی ترسیم کرده است. سفر او به سراسر آمریکا در 1919 برای کسب حمایت برای تشکیل مجمع ملل شاید از همه آشکارتر باشد. از دیگر موارد، یکی رابطه ویلسن با ادیت گالت و عروسی آن‌ها در کاخ سفید در 1915 (همسر اول ویلسن در 1914 درگذشت و او آخرین رئیس جمهور است که در کاخ سفید ازدواج کرد.)، مبارزات انتخاباتی ویلسن در 1912 و تصمیمش برای ورود به جنگ در 1917 است.

ویلسن قبل از آنکه رئیس جمهور شود، در دانشگاه وسلین استاد و مربی تیم فوتبال. او همچنین در مقطعی رئیس دانشگاه پرینستن و از 1910 تا 1912 فرماندار نیوجرزی بود. او تنها رئیس جمهور آمریکاست که درجه دکتری داشت.

leonardo-dicaprio-as-jay-gatsby-in-the-great

ویلسن برای برگ مثل یک قهرمان بود. او 12 سال روی کتاب خود کار کرد. برگ مانند ویلسن به دانشگاه پرینستن رفت و پس از آنکه در 1971 از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد، به طور کامل یک زندگی‌نامه‌نویس شد.

پارسال «لینکلن» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ثابت کرد بعضی داستان‌ها استحقاق آن را دارند که روی پرده بزرگ به تصویر درآیند. «لینکلن» 275 میلیون دلار در دنیا فروخت، برنده دو جایزه اسکار شد و در مجموع در 12 بخش نامزد اسکار بود.

به گزارش خبرآنلاین، دی‌کاپریو فیلم «گرگ وال استریت» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی را آماده نمایش دارد که در آن به نقش جردن بلفورت کارگزار بورس اهل لانگ آیلند ظاهر شده است. این فیلم به زودی اکران می‌شود.

او سه بار برای فیلم‌های «چه چیزی گیلبرت گریپ را می‌خورد»، «هوانورد» و «الماس خونین» نامزد اسکار بوده است.