«كري موليگان» براي نقش «هيلاري كلينتون» انتخاب شد..

0
1191

«جيمزپونسولت» كارگردان اين فيلم اعلام كرده «كري موليگان» نه تنها از نظرظاهري شباهت زيادي به كلينتون دارد بلكه از جنبه شخصيتي نيز بي شباهت نيست.

 سينما خبر گزارش داد؛ در حالي كه تصور مي شد يكي از چهار كانديد موردنظر استوديو در نقش اصلي هيلاري كلينتون بازي كنند، «كري موليگان» بازيگر نقش اول زن فيلم «گتسبي بزرگ» با كنار زدن رقبايي همچون «اسكارلت جوهانسون» ، «جسيكا چستين» ،«اما استون» و «آماندا سايفريد» در نقش اول فيلم زندگي «هيلاري كلينتون» تحت عنوان «رادهام» بازي مي كند.

mulligan1j2511

«رادهام» فيلمي برگرفته از زندگي وزير خارجه سابق ايالات متحده «هيلاري كلينتون» است كه زندگي او در سالهاي دهه 1970 و هنگامي كه او به تازگي وارد دانشگاه حقوق شده بود و در جريان استيضاح رئيس جمهور ريچارد نيكسون درگير مي شود و اينكه چگونه با «بيل كلينتون» آشنا مي شود ، را به تصوير مي كشد.

«موليگان» در حال حاضر فيلم «گتسبي بزرگ» را در كنار «لئوناردو دي كاپريو» روي پرده سينماها دارد . او براي بازي در فيلم «يك آموزش» نامزد دريافت اسكار بهترين بازيگر نقش اول شده است.

کری هانا مولیگان در ۲۸ می ۱۹۸۵ در وست مینستر انگلستان متولد شد. پدرش استفن، اصالتاً لیورپولی بود و مادرش که یک مدرس دانشگاه بود اهل لاندیلو در غرب ولز بود. پدربزرگ او از ایرلند مهاجرت کرده بود. مولیگان یک برادر بزرگتر به نام اوین دارد. در سه سالگی مولیگان همراه خانواده‌اش به خاطر شغل پدرش به آلمان رفتند.

او نخستین بار در نقش کیتی بنت در فیلم غرور و تعصب (۲۰۰۵) خود را مطرح کرد. به دنبال غرور و تعصب، او نقش‌هایی را در تلویزیون از جمله فیلم خانه متروک (۲۰۰۵) و آقای پریچارد شگفت انگیز (۲۰۰۶) ایفا کرد. در سال ۲۰۰۷، او در درام‌های تلویزیونی از جمله پسرم جک (۲۰۰۷) و کلیسای شمالی” (۲۰۰۷) نقش آفرینی کرد. در همان سال مولیگان در برادوی به خاطر بازی در نمایش مرغ دریایی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

در ۲۴ سالگی، به خاطر بازی در نقش جنی در فیلم یک آموزش (۲۰۰۹) به شهرت جهانی رسید و جایزه بفتا را به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن بدست آورد. همچنین مولیگان نامزد جایزه بهترین بازیگر زن در مراسم گلدن گلوب و نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در مراسم اسکار شد.

N36607

در همان سال به دنبال بازی معروف در نقش جنی در فیلم یک آموزش، او در دو فیلم درام برادران (۲۰۰۹) و بزرگترین (۲۰۰۹) نقش آفرینی کرد. فیلمهای بعدی مولیگان، وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد و نگذار که بروم هستند.