قیمت هر کیلو گوشت؛ ۱۴۰ هزار تومان

0
211

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین وضعیت بازار گوشت گوسفندی اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان و بره نر ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود با نرخ ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

او با اشاره به اینکه قیمت دام سبک تغییری نداشته است، افزود: علی رغم آنکه وزارت جهاد کشاورزی هفته گذشته قیمت هر کیلو دام سبک را ۶۲ هزار تومان اعلام کرده، اما هم اکنون نرخ هر کیلو دام ۵۲ هزار تومان است که با افزایش ۱۰ هزار تومانی قیمت دام سبک، نرخ هر کیلو گوشت ۲۰ هزار تومان گران می شود.

ملکی ادامه داد: طبق روال همه ساله در ماه های آذر تا بهمن، سرمای هوا، افزایش مصرف و مشکلات حمل بازار گوشت را دچار چالش می کند و از آنجا که بیشترین دام تهران را استان کردستان تامین می کند، وقوع برف و سرما شرایط حمل و نقل را سخت می کند که بی تردید بر قیمت های بازار اثر گذار است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام نداریم، بیان کرد: در مواقع بارش، ترابری مختل می شود که این امر منجر به افزایش قیمت می شود، لذا نظر کارشناسی ما برآن است که صادرات نباید انجام شود.

رسانه‌های داخلی نوشتند؛ او با اشاره به کشتار بی رویه دام های مولد ماده گفت: امسال کشتار بی رویه دام های مولد ماده ذبح شده که با این وجود از نظر بره مولد برای سال آینده دچار مشکل هستیم که در صادرات باز هم دام های مولد می تواند بحث بازار داخل را به چالش بکشد چرا که در این بین احتمال صادرات دام های مولد وجود دارد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت گوشت را تابع عرضه و تقاضا اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تقاضا طبق روال معمول است و تنها در ابتدای ماه کمی افزایش می یابد؛ چرا که خریداران مسائلی همچون گرانی را مطرح می کنند.

به گفته ملکی، صادرات دام یقینا بر بازار اثر گذار است چرا که با مطرح شدن بحث صادرات، دامداران از ارسال دام به استان ها خودداری می کنند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با مطرح شدن بحث صادرات، دامداران چشم انتظار صادرات هستند تا بتوانند درآمد بالایی داشته باشند که این امر در کنار شرایط کرونا و باز شدن رستوران و تالارهای پذیرایی می تواند بر قیمت های بازار اثر بگذارد.