قیام مردم ایران و افزایش حمایت‌های بین‌المللی از این قیام

0
117

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در گفت‌وگویی اختصاصی درباره قیام مردم ایران، تأکید کرد که پرونده جمهوری اسلامی باید به سازمان ملل ارجاع شده و با توجه به «جنایات جنگی» صورت گرفته علیه مردم ایران، جمهوری اسلامی می‌باید پاسخگوی رفتار خود باشد.

او با تأکید بر لزوم انزوای بین‌المللی بیشتر جمهوری اسلامی افزود، مردم ایران «تا حد امکان باید صدای ما را بشنوند.»

گراهام درخواست شهروندان ایرانی برای لزوم تغییر را قابل درک خواند و گفت، بدترین اقدامی که دولت بایدن در چنین شرایطی می‌تواند انجام دهد، آغاز مذاکرات هسته‌ای با رژیمی است که به گفته گراهام، شهروندان خود را به قتل می‌رساند.

العربیه نوشت؛ جاش هالی، دیگر سناتور آمریکایی نیز به نوبه خود در این زمینه گفت، اظهارات دولت بایدن درباره لزوم منزوی‌کردن جمهوری اسلامی می‌باید بیش از گذشته صریح‌ و روشن باشد.

هالی افزود، اقدامات دولت بایدن باید شامل همکاری با شرکای واشینگتن در منطقه و دراختیار گذاشتن سلاح به آن‌ها برای ادامه روند مقابله با جمهوری اسلامی باشد.

به گفته این سناتور جمهوری‌خواه، دولت آمریکا باید به صراحت اعلام کند که «با جمهوری اسلامی مذاکره نخواهیم کرد.» به گفته هالی، «این اقدام به معترضان ایرانی و کسانی که تلاش می‌کنند تا حدودی احساس آزادی کنند، پیام حمایت ارسال می‌کند.»