قهرمان اروپا در تهران به زانو درآمد..

0
163

دومین دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و صربستان در چارچوب بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی با برتری تیم ملی کشورمان به پایان رسید. این در حالی است که رقابت دو تیم تا گیم پنجم ادامه داشت اما در نهایت ملی‌پوشان ایران با وجود آسیب دیدگی هم تیمی خود و حمایت تماشاگران نتیجه این بازی را از آن خود کردند تا به اولین برد در لیگ جهانی دست یابند.

به گزارش  مهر، دومین دیدار تیم های ملی والیبال ایران و صربستان در چارچوب هفته چهارم از بیست و چهارمین دوره رقابت های لیگ جهانی از ساعت 17:10 امروز یکشنبه در سالن 12 هزار نفری آزادی که مملو از تماشاگران ایرانی بود، آغاز شد که طی آن تیم ملی ایران موفق به کسب برتری 3 بر 2 شد.

نتیجه کامل دیدار تیم های ایران و صربستان به شرح زیر است:

* ایران 3 – صربستان 2

(25 بر 20)، (24 بر 26)، (23 بر 25)، (25 بر 22)، ( 15 بر 12)

خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی والیبال برای آغاز این دیدار از ترکیب سعید معروف، فرهاد قائمی، فرهاد ظریف، حمزه زرینی، امیر غفور و آرمین تشکری استفاه کرد. این ترکیب نسبت به ترکیب اولیه دیدار نخست دو تیم ایران و صربستان یک تغییر داشت که طی آن آرمین تشکری جایگزین محمد موسوی شد.

گیم اول؛ 25 بر 20 به سود ایران

بازیکنان تیم های ملی والیبال ایران و صربستان به ترتیب با استفاده از پیراهن های آبی و سفید این دیدار را آغاز کردند. در آغاز گیم نخست، بازیکنان ایران با تکیه بر سرویس های هدفمند و دفاع محکم موفق تر از حریف کردند طوریکه وقتی نتیجه بازی 7 بر 3 بود، سرمربی صربستان تقاضای اولین وقت استراحت را برای تیمش کرد با این حال اولین وقت استراحت فنی با نتیجه 8 بر 4 به سود ایران پایان یافت. بعد از این وقت استراحت فنی، صربستانی ها بازی را به سمت منطقه چهار خود کشاندند.

جائیکه کواچویچ توپ ها را به سمت زاویه خود پرتاب می کرد. این تغییر تاکتیک اختلاف امتیاز دو تیم را به حداقل رساند (10 بر9)، در این لحظات بازیکنان ایران در دریافت مرتکب اشتباهاتی شدند که نتیجه آن تساوی در امتیاز 12 بود. بعد از آن خولیو ولاسکو از شهرام محمودی به جای امیر غفور در ترکیب داخل زمین استفاده کرد. تغییری که خیلی موثر واقع شد طوریکه وقت استراحت فنی دوم هم با نتیجه 16 بر 13 به سود ایران به پایان رسید. کسب سه امتیاز متوالی توسط محمودی کمک کرد تا ایران برتری خود را ادامه دهد و در نهایت برنده این گیم شود.

گیم دوم؛ 26 بر 24 به سود صربستان

شروع خوبی که بازیکنان ایران در گیم دوم داشتند آنها را دو امتیاز پیش انداخت. حمزه زرینی یک پوئن سرویس گرفت و بعد از آن سرویسی زد که دریافت حریف را با مشکل مواجه کرد و امتیاز دوم را به ایران داد. بعد از آن اما دفاع صربستان به قدری بهتر شد که خود را به ایران رساند و بعد از آن دو تیم رقابتی پایاپای را پیش گرفتند اما در نهایت وقت استراحت فنی با نتیجه 8 بر 7 به سود صربستان به پایان رسید اما بعد از آن خطای سرویس بازیکن شماره 14 این تیم به نام الکساندر آتاناسویچ، باعث تساوی دو تیم شد.

بعد از آن تیم ایران چند بار متوالی مرتکب خطا در زدن سرویس شد اما دو دفاع خوب توسط زرینی و موسوی کمک کرد تا بتواند رقابت نزدیک خود با حریف را دنبال کند اما در نهایت ضعفی که ملی پوشان کشورمان در دریافت داشتند و باعث می شد توپ به خوبی به دستور سعید معروف نرسد و خراب کردن سرویس باعث وقت استراحت فنی دوم هم با نتیجه 16 بر 14 به سود صربستان تمام شود.

در ادامه هم اشتباه حمزه زرینی در پیش بینی سرویس ساده پتکوویچ امتیاز دیگری را به سود تیم مهمان رقم زد. اشتباه داور در توپی که هرگز به دست بازیکنان ایران برخورد نکرد یک امتیاز به صربستان داد اما بعد از آن بازیکنان ایران با دفاع خوبی که روی تور داشتند، در امتیاز 22 مساوی شدند و بعد از آن یک امتیاز دیگر پیش افتادند.

بعد از این وقت استراحت فنی، سرویس هدفمند موسوی اختلاف امتیاز را کم کرد اما بعد از دفاع خوب بازیکنان صربستان روی تور اجازه نداد تساوی در نتیجه ایجاد شود. در ادامه بازی سرویس کوبنده حمزه زرینی و دفاع عادل غلامی باعث نتیجه مساوی در امتیاز 18 شد اما بلافاصله بعد از آن سرویس دوباره ای که توسط زرینی زده شد منجر به امتیاز نوزدهم برای صرب ها شد و در ادامه چند اشتباه در دفاع به صرب ها کمک کرد تا این گیم به سود آنها تمام شود.

202020

گیم سوم؛ 25 بر 23 به سود صربستان

دو تیم با نتیجه تساوی یک بر یک گیم سوم را آغاز کردند و از همین رو رقابت آنها خیلی نزدیک تر دنبال شد. وقی دو تیم در امتیاز 2 مساوی بودند، ضربه مباشری توسط دفاع صربستان مهار شد و این تیم را پیش انداخت. اما بازیکنان ایران با عملکرد بهتر در سرویس و خط حمله خود را به امتیاز 7 بر 4 رساندند و بعد از آن تکک دفاع سعید معروف امتیاز هشتم را برای تیم ایران رقم زد تا اولین وقت استراحت فنی با نتیجه 8 بر 4 به سود ایران تمام شود.

در ادامه بازی بعد از اولین وقت استراحت فنی اول، برخورد سرویس محمد موسوی به تور، یک امتیاز را به صرب ها داد اما دفاع حمزه زرینی امتیاز از دست رفته را برای تیم ایران جبران کرد هر چند دریافت های بسیاری که بازیکنان ایران در این لحظات داشتند، امتیاز 10 بر 9 به سود صربستان را روی تابلوی نتایج ثبت کرد و همین مسئله خولیو ولاسکو را وادار به گرفتن اولین وقت استراحت برای تیمش در این گیم کرد تا نکات لازم را به بازیکنانش گوشزد کند.

بازیکنان ایران در بازگشت به زمین خیلی زود صاحب امتیاز شدند. این امتیاز توسط عادل غلامی تازه وارد و با آبشار محکم این بازیکن به دست آمد اما خطایی که بازیکنان ایران در دفاع داشتند، خیلی زود دوباره صرب ها را با حداقل اختلاف امتیاز پیش انداخت هر چند این حداقل اختلاف امتیاز با دریافت ناقص آنها به تساوی منجر شد. در ادامه بازی دریافت ناقص تیم ایران و سرویس محکمی که توسط الکساندر آتاناسویچ زده شد، صربستان را دو امتیاز پیش انداخت. (14 بر 12)

شاگردان ایگور کولاکوویچ وقت استراحت فنی اول را با نتیجه 16 بر 13 به سود خود تمام کردند. بعد از آن اولین امتیاز بازی برای ایران ثبت شد اما این امتیازی به کشیده شدن بازی به تساوی کمک نکرد. در ادامه بازی و وقتی نتیجه بازی 23 بر 18 به سود صرب ها بود، بازیکنان ایران با سه امتیاز متوالی اختلاف امتیاز را به دو رساندند. خطای سرویس آتاناسویچ، دفاع کردن همین بازیکنان توسط موسوی و یک دفاع خوب دیگر توسط بازیکنان ایران این سه امتیاز را به حساب ایران واریز کرد و نتیجه 23 بر 21 را به ثبت رساند. نتیجه بازی 24 بر 22 بود که عملکرد خوب بازیکنان در حمله اختلاف امتیاز را به حداقل رساند (24 بر 23)؛ اما در ادامه محمد موسوی بعد از وقت استراحتی که گرفته شد، زننده یک سرویس خیلی محکم بود. البته سرعت این سرویس به حدی زیاد بود که از زمین صربستان عبور کرد و یک امتیاز را به این تیم داد و این گیم هم به سود صرب ها تمام شود.

گیم چهارم؛ 25 بر 22 به سود ایران

هر دو تیم آغاز خوبی در ا ین گیم داشتند اما صربستان به مراتب بهتر عمل کرد و توانست پیش بیفتد. در این گیم و وقتی نتیجه 7 بر 6 به سود صربتسان بود، مشاجره لفظی میان سعید معروف و پتکوویچ منجر به کارت زرد برای هر دوی آنها شد. بعد از آن از سرویس آتاناسویچ یک امتیاز دیگر نصیب صربستان شد تا اولین وقت استراحت فنی بازی به سوداین تیم تمام شود. بعد از این وقت استراحت فنی، آتاناسویچ زننده سرویس دیگری بود که البته توسط حمزه زرینی دفاع شد و اینگونه یک امتیاز به اندوخته های تیم ایران اضافه شد.

12 و 13 امتیازهایی بود که تیم ملی ایران در آنها با صربستان مساوی کرد و پس از آن هم با دو امتیاز پیش افتاد (15 بر 13)؛ محمد موسوی مهره تاثیرگذار بازی و تیم ایران در این دقایق بود. بعد از آن خطای بازیکنان صربستان در دریافت سرویس امیر غفور باعث شد داور فرانسوی شانزدهمین امتیاز را به تیم ایران دهد تا دومین وقت استراحت فنی به سود ایران رقم بخورد. (16 بر 13)؛

بعد از آن ادامه عملکرد خوب بازیکنان ایران و دو اشتباه بازیکنان صربستان در سرویس کمک کرد تا برتری تیم کشورمان با نتیجه 19 بر 16 حفظ شود و آن را تا پیروزی در این گیم ادامه دهد.

گیم پنجم؛ 15 بر 12 به سود ایران

گیم سرنوشت ساز دیدار دوم تیم های ایران و صربستان با برتری ایران آغاز شد. سرویس های خوب امیر غفور و دفاع خوب باعث شد 6 بر 3 تیم ایران پیش بیفتد اما دو اشتباه بازیکنان کشورمان این اختلاف امتیاز را به حداقل رساند. تیم ایران تا برتری 9 بر 6 هم در این گیم پیش رفت اما مشکل همیشگی در دریافت های اول باعث شد این گیم به تساوی 10 بر 10 هم کشیده شود. بعد از آن بازی خوب بازیکنان ایران به خصوص عادل غلامی در دفاع عرصه را به صربستان تنگ تر از آن کرد که بتواند اختلاف امتیاز ایجاد شده را جبران کند. غلامی بهترین بازیکن ایران در این دقایق بود که به برتری تیم ملی کشورمان کمک زیادی کرد.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران، قهرمان 2001 آسیا نتیجه این دیدار مقابل صربستان که قهرمانی اروپا را در اختیار دارد را 3 بر 2 به سود خود تمام کرد و توانست ضمن گرفتن 2 امتیاز این بازی، به اولین پیروزی در لیگ جهانی دست یابد.

این دومین دیدار دو تیم ایران و صربستان در چارچوب لیگ جهانی 2013 بود. تیم ملی کشورمان در دیدار نخست که جمعه شب در همین سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار شد نیز با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد. پیش از این دو دیدار، تیم ملی ایران طی دو دیداری که در کالینگراد برگزار شد به مصاف روسیه رفت و به ترتیب با نتایج 3 بر صفر و 3 بر یک شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران بامداد فردا دوشنبه راهی ایتالیا می شود تا سومین دیدار خود در رقابت های لیگ جهانی را برابر این تیم برگزار کند. دیدار تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا طی روزهای 7 و 9 تیرماه برگزار می شود.