«ققنوس سیاه» بدترین باکس‌آفیس افتتاحیه تاریخ «اکس-من» را رقم زد

0
338

۲ اکران سینمایی بزرگ این هفته آمریکای شمالی یعنی «زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲» و «اکس-من: ققنوس سیاه» پایین‌تر از هدف‌گذاری خود فروختند اما فیلم دوم بدترین وضعیت را داشت.

جدیدترین قسمت از فرنچایز «اکس-من» ساخته دیزنی و فاکس بعد از اینکه در روز جمعه تنها ۱۴ میلیون دلار فروخت، در بقیه آخر هفته هم تنها حدود ۳۴ میلیون دلار دیگر به فروش خود اضافه کرد و به این ترتیب بدترین آخر هفته افتتاحیه تاریخ تمام فیلم‌های این مجموعه را به خود اختصاص داد.

پیش از این رکورد بدترین آخر هفته افتتاحیه این مجموعه در اختیار فیلم «ولورین» بود که سال ۲۰۱۳ در آغاز کارش ۵۳ میلیون دلار در باکس‌آفیس آمریکا فروخته بود.

با این حال، مثل گذشته این بار هم فرنچایز «اکس-من» موفق شد در باکس‌آفیس بین‌المللی عملکرد بسیار بهتری داشته باشد. «ققنوس سیاه» تا به حال توانسته با فروشی ۱۴۰ میلیون دلاری در باکس‌آفیس بین‌المللی بدرخشد و آغاز فروش جهانی آن باعث شده بتواند تا این لحظه در صدر بازارهای چین، فرانسه، مکزیک و روسیه قرار بگیرد.

با این حال مسلماً این فیلم باید بتواند فروش خود را در هفته‌های آینده بسیار بالاتر ببرد چون هزینه ساخت این فیلم ۲۰۰ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که بیشتر منتقدان نظری منفی درباره این فیلم داشته‌اند. به طور مثال، امتیاز فیلم در وبسایت نقد راتن تومیتوز حدود ۲۰ درصد است.

«ققنوس سیاه» هفتمین و آخرین پروژه در مجموعه اصلی فیلم‌های «اکس-من» است و نقش اول آن را سوفی ترنر ایفا می‌کند. جسیکا چستین، مایکل فسبندر و جیمز مک‌اووی دیگر بازیگران این فیلم هستند که در آمریکای شمالی در بیش از ۳۷۰۰ لوکیشن روی پرده‌های سینما رفته است.

در باکس‌آفیس آخر هفته، فیلم «زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲» که قسمت دوم انیمیشن شرکت ایلومینیشن است، با رساندن فروش سه روزه خود به ۴۷ میلیون دلار به راحتی در رتبه اول قرار گرفت. با این حال این فروش حدود ۱۵ درصد کمتر از انتظارات اولیه بود.

فیلم «علاء‌الدین» شرکت دیزنی هم با فروش ۲۴ میلیون دلار دیگر در رتبه سوم جا گرفت. این فیلم تاکنون در ۳ هفته در مجموع ۲۳۲.۴ میلیون دلار فروخته است.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «گودزیلا: سلطان هیولاها» محصول برادران وارنر و لجندری در دومین هفته فروش خود با کاهشی ۷۰ درصدی توانست ۱۴.۷ میلیون دلار دیگر به فروش ۴۷.۷ میلیون دلاری هفته اول خود اضافه کند و چهارم شود.