قطع ارتباط کامل با محمد علی طاهری در زندان اوین

0
309

گزارش‌ها حاکی از آن است تمام راه‌های تماس محمد علی طاهری با خارج از زندان در آستانه ۲۲مین روز اعتصاب غذا، قطع شده است. منابعی گفته‌اند “کارشناسان پرونده” به صورت مکتوب به این زندانی عقیدتی اعلام کرده‌اند که دلیل قطع ارتباط، ادامه اعتصاب غذای او است.

بنا به گزارش دریافتی از خبرگزاری عرفان، منابع مطلع از وضعیت محمد علی طاهری گفته‌اند که او از روز یک‌شنبه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۵، ملاقات حضوری و یا تماس تلفنی نداشته است. همچنین این منابع تاکید کرده‌اند کارشناسان پرونده (بازجوها) این زندانی عقیدتی را تحت فشار شدید گذاشته‌اند تا اعتصاب غذای اعتراضی‌اش را متوقف کند.

منابع تاییدنشده‌ای نیز اعلام کرده‌اند که “به دنبال آسیب فیزیکی آقای طاهری در جریان ضرب و شتم وی در اتاق آینه برای اخذ اعتراف اجباری و همچنین طولانی شدن مدت زمان اعتصاب غذا، او هم‌اکنون در وضعیت بسیار نامناسب جسمی قرار دارد.”

این منابع همچنان افزوده‌اند: “خانواده او بار آخری که آقای طاهری به دلیل وضعیت وخیم جسمانی به بیمارستان بقیه‌الله اعزام شده‌ بود از این انتقال تا مدت‌ها اطلاعی نداشتند چون نهادهای امنیتی این موضوع را پنهان کرده بودند. اکنون شائبه این وجود دارد که آقای طاهری به دلیل وضعیت وخیم جسمی در بیمارستانی خارج از زندان بستری شده باشد، اما به خانواده او اطلاع نمی‌دهند.”

گفته شده “محمد علی طاهری اعلام کرده تا احقاق مطالبات قانونی‌اش کماکان به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.”

بنیان‌گذار عرفان حلقه از ۷ مهرماه ۱۳۹۵، در اعتراض به عدم اجرای قرار منع تعقیب و ممانعت از آزادی‌اش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

این در حالی است که پس از گذشت بیش از ۲۰ روز از اعتصاب غذا، برخی از مدافعان حقوق بشر در داخل و خارج از ایران نسبت به سرنوشت و وضعیت احتمالی محمد علی طاهری ضمن ابراز نگرانی شدید، از سازمان‌های بین‌المللی درخواست مداخله فوری و موثر جهت روشن شدن وضعیت این زندانی عقیدتی کرده‌اند.