قصه دیگری از خالق «دنیای ژوراسیک» سینمایی می‌شود

0
129

 «میکرو» نام رمان دیگری از مایکل کرایتون است که ساخت آن مورد توجه قرار گرفته است. «میکرو» رمانی علمی تخیلی است که کمپانی دریم ورکز امتیاز آن را خریده و قصد دارد آن را فیلم کند.

موفقیت بزرگ فیلم جدید «دنیای ژوراسیک» یکی از دلایل توجه دوباره به دنیای کرایتون است. این در حالی است که فرانک مارشال تهیه کننده «دنیای ژوراسیک» برای تهیه این پروژه جدید انتخاب شده است. شری کرایتون بیوه نویسنده فقید نیز از تهیه کنندگان ویژه این فیلم خواهد بود.

داستان این رمان بر گروهی از دانشجویان تازه فارغ‌التحصیل تمرکز دارد که به هاوایی سفر می‌کنند تا برای یک کمپانی اسرارآمیز بیوتکنولوژی کار کنند. آنها سرانجام به موجوداتی مینیاتوری بدل و به جنگل‌های بارانی پرت می‌شوند. تنها راه نجات آنها این است که از دانسته‌های علمی‌شان استفاده کنند.

همسر کرایتون می‌گوید مایکل کرایتون سال‌ها برای نوشتن این رمان تحقیق کرد و همواره به کشف تضادهای بین علم و طبیعت علاقه داشت. به گفته همسر کرایتون، او نسخه سینمایی «میکرو» را نیز نوشته و همواره علاقه داشت تا آن را روی پرده بزرگ ببیند.

این کتاب در سال ۲۰۱۱ و پس از درگذشت نویسنده منتشر شد و یکی از چند کتابی بود که کرایتون وقتی در سال ۲۰۰۸ درگذشت، بخش‌هایی از آن را نوشته بود. ریچارد پرستون این اثر را پس از فوت نویسنده، تکمیل کرد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی،به جز این رمان، دریم ورکز به گسترش یکی دیگر از آثار کرایتون با عنوان «عرض جغرافیایی دزد دریایی» نیز علاقه نشان داده است. این کتاب موضوعی تاریخی در سال ۱۶۶۵ دارد و درباره دزدی دریایی نوشته شده که یک کشتی بادبانی اسپانیایی را می‌دزدد. دست نوشته این کتاب در میان کاغذهای به جا مانده از کرایتون پیدا و به کتابی پرفروش بدل شد.