قصر یخی استالین در حال آب شدن است

0
352

قصر یخی استالین که در حین جنگ جهانی دوم ساخته شده، به دلیل گرمایش زمین در حال آب شدن است.

اخیرا تصاویر بی‌نظیری از این هزارتوی یخی منتشر شده است که نشان می‌دهد قصر یخی استالین در حال آب شدن است. این تونل‌های یخی در دهه 1950 برای انبار کردن ماهی ساخته‌ شدند.

حالا دانشمندان می‌گویند که این هزارتوی فوق‌العاده از تونل‌های یخی که طی جنگ سرد در روسیه ساخته شده است، در حال فروپاشی است.

این سازه که به «قصر یخی استالین» معروف است در محوطه‌ای بزرگ‌تر از کاخ سفید ساخته شده اما حالا به دلیل گرم شدن آب‌های قطبی شروع به ذوب شدن کرده است و امکان تخریب آن وجود دارد.

عکس‌های جدیدی از این فریزر طبیعی منتشر شده است که نشان می‌دهد برخی از تونل‌های این قصر یخی به شدت آسیب دیده‌اند و در حال فروپاشی هستند.

636521343632970802

برای نجات این سازه نیاز به بودجه فوری است اما دولت سیبری شمالی اعلام کرده است که بودجه‌ای برای نجات این هزارتوی یخی ندارند؛ حتی باوجود این که قصر یخی استالین بنای یادبود این منطقه شمار می‌رود.

مهندسی آلمانی به نام گوستاو بکمن قصر یخی استالین را ساخته است که طی جنگ جهانی دوم توسط استالین به سیبری تبعید شده بود.

636521343665783477

بکمن و دیگر کارگران تبعیدی سال‌ها زمان صرف حفر زمین‌های یخ زده «نوی پورت» کردند تا این یخچال طبیعی را بسازند.

هدف از ساخت قصر یخی استالین که کار ساخت آن در سال 1956 تمام شد، انبار کردن ماهی‌های قطبی قبل از صادرات آنها به اروپا بود.

این هزارتوی یخی از هفت هزار متر تونل و اتاق ساخته شده است و دمای آن طی سال بین منفی 14 تا منفی 12 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند.

636521343668439646

این قصر یخی بزرگ‌ترین انبار جهان است که به صورت دستی ساخته شده است. جالب این است که همچنان از قصر یخی استالین استفاده می‌شود.

به گزارش آنا از DailyMail، تونل‌ها، دیوارها، سقف و کف قصر یخی استالین از خاک منجمد ساخته است و طول آنها تا 140 متر نیز می‌رسد. دانشمندان هشدار داده‌اند که اگر این سازه سریعا ترمیم نشود به‌زودی آب می‌شود یا توسط آب‌های جنوبی شسته می‌‌شود.