قتل یک جوان تهرانی با شمشیر

0
421

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری قاتلی که در جریان قدرت نمایی خیابانی یکی از اهالی محل را با شمشیر به قتل رسانده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، در ساعت 23:30 روز 22 خرداد ماه امسال وقوع یک فقره نزاع و درگیری دسته جمعی منجر به جرح در منطقه پلائین واقع در محدوده مرتضی گرد به کلانتری 171 مصطفی خمینی اعلام شد. با حضور مأموران و تیم اورژانس در محل، جوانی 27 ساله به نام مصیب. ر به علت خونریزی شدید از ناحیه ران پای راست، به بیمارستان منتقل و همزمان تحقیقات اولیه در خصوص علت وقوع درگیری توسط مأموران کلانتری آغاز شد.

با آغاز تحقیقات، مأموران کلانتری 171 اطلاع پیدا کردند که چهار جوان از اهالی منطقه مرتضی گرد اقدام به قدرت نمایی با سلاح سرد در محل کرده و مصیب در حالیکه قصد آرام کردن آنان را داشته توسط یک نفر از آنها مورد اصابت ضربه شمشیر قرار گرفته است. با شناسایی دو نفر از عوامل درگیری به نام های سهیل. ک متولد 1373 و مهدی. د متولد 1370 ، هر دو نفر در ساعت دو بامداد روز 23 خرداد ماه در محل سکونتشان واقع در منطقه مرتضی گرد دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

در همان تاریخ و از طریق بیمارستان به کلانتری 171 مصطفی خمینی اعلام شد که با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت شدت ضربه وارده شده به ناحیه حساس، مصیب 27 ساله فوت کرده است، پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور شعبه 101 دادگاه بخش آفتاب، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با انتقال سهیل و مهدی به اداره دهم پلیس آگاهی آنها صراحتا به مشارکت در قدرت نمایی در منطقه پلائین و نزاع و درگیری منجر به قتل اعتراف و عنوان کردند: ما دو نفر همراه یکی دیگر از دوستان خود به نام حسین. ع متولد 1371)، به تحریک یکی از بچه محل ها به نام اصغر اقدام به قدرت نمایی در منطقه پلائین کردیم اما درگیری با مقتول توسط خود اصغر. الف متولد 1370 صورت گرفت و اصغر با شمشیری که در دست داشت، ضربه ای به پای مقتول زد و پس از آن هر چهار نفر از محل فرار کردیم.

این دو متهم در اظهارات تکمیلی عنوان کردند: اصغر به سراغ ما آمد و گفت که ظهر روز 22 خرداد ماه با چند نفر از بچه های پلائین درگیر شده و توسط آنها مورد ضرب و جرح قرار گرفته است. به انگیزه انتقام گیری از بچه‌های منطقه پلائین، با یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125، متعلق به مهدی، در حالیکه یک قبضه شمشیر و دو عدد چوب دستی همراه خود برداشته بودیم، به پلائین رفتیم ؛ اصغر مشروب خورده بود و با همان وضعیت شروع به قدرت نمایی و عربده کشی با شمشیر کرد . مقتول که به همراه اعضای خانواده اش در مقابل در منزلشان ایستاده بود، به اصغر نزدیک و از وی خواهش کرد تا مراعات اهالی محل را کند که ناگهان اصغر به سمت او حمله ور شد و با شمشیر ضربه ای به پای راست او زد که در ادامه، اصغر شیشه یک دستگاه خودرو سواری عبوری را نیز تخریب کرد و پس از آن هر چهار نفر سوار موتور شده و از محل متواری شدیم.

با اعتراف صریح سهیل مبنی بر نگهداری شمشیر نزد وی ، کارآگاهان اقدام به بازرسی محل سکونت او کرده و آلت قتل آغشته به خون مقتول را از منزل سهیل کشف و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

در ادامه رسیدگی به پرونده ، حسین . ع نیز در تاریخ 26 خرداد دستگیر و اظهارات سهیل و مهدی و همچنین شهود صحنه جنایت را تأیید کرد.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که متهم اصلی پرونده به نام اصغر به شمال کشور متواری شده که با انجام اقدامات پلیسی و پس از مراجعه مجدد اصغر به محل سکونتش ، وی نیز در تاریخ ششم تیرماه دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

اصغر در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت: با چند نفر از بچه های منطقه پلائین به خاطر چشم تو چشم شدن درگیر و توسط آنها مورد ضرب و جرح قرار گرفتم و به همین علت با دوستان خود تماس گرفته و موضوع را با آنها در میان گذاشتم و به اتفاق یکدیگر، پس از تهیه شمشیر و چوب دستی از منزل یکی از آنها ، با موتورسیکلت به محل درگیری رفتیم . زمانیکه به محل رسیدیم ، هیچکدام از کسانی که مرا مورد ضرب و جرح قرار داده بودند را پیدا نکردیم ؛ به همین علت ، من شروع به قدرت نمایی کردم تا شاید آنها خودشان را نشان بدهند و یا حداقل موضوع به گوش آنها برسد. در همین زمان مقتول به من نزدیک شد و از من درخواست کرد تا دست از فحاشی و ناسزاگویی بردارم که با او درگیر شده و ضربه ای با شمشیر به پایش زدم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت : با توجه به اعتراف صریح هر چهار متهم به مشارکت در قدرت نمایی با سلاح سرد و همچنین اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی برای هر چهار متهم صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.