قتل عام مردم موصل توسط داعش

0
348

داعش 300 نفر از اهالی روستاها در جنوب موصل را به این علت که حاضر نشده بودند با سرکرده این گروه اعلام بیعت کنند اعدام کرد.

رسانه های درون مرزی اعلام نمودند، داعش با يورش به منازل روستايي در شمال تکريت نیز 100 نفر را ربودند.

به گزارش يک منبع محلي در استان صلاح الدين تأکيد کرد که عناصر داعش پس از حمله به منازل روستاي “تلول الباج” در غرب شهرستان “شرقاط” (120 کيلومتري شمال تکريت) 100 نفر از اهالي اين روستا را ربودند.

اين منبع به شبکه عراقي سومريه نيوز گفت، هنوز دليل ربودن اهالي اين روستا و اينکه داعش ربوده شدگان را به کجا منتقل کرده است، مشخص نيست.

در مبارزه با نیروهای داعش،  نیروهای عراقی با حمله گسترده به رشته کوه های حمرین در جنوب غرب کرکوک دو میدان نفتی مهم را از داعشی ها باز پس گرفته و یکی از شاهرگ های حیاتی داعش را قطع کرده اند.

رشته کوه های حمرین مقر اصلی داعش در عراق به شمار می رود.

داعشی ها به دلیل غارهای متعدد و معابر پیچیده و سخت گذر، این رشته کوه ها را برای پناه بردن و انتقال سلاح و مهمات به مناطق تحت نفوذ خود در کرکوک و موصل انتخاب کرده اند.

فرماندهی عملیات دجله اعلام کرد: در این عملیات ۶۰ تروریست کشته و بیست و پنج خودروی آنها منهدم شد.

سرلشگر عبدالامیر الزیدی گفت: داعشی ها روزانه میانگین سیصد تانکر نفت خام را از دو میدان نفتی (العلاس و العجیل) در منطقه حمرین استخراج و آن را از طریق شهر حویجه سپس موصل مخفیانه قاچاق می کردند تا در بازارهای سیاه آن را بفروشند.