قانونگذاران جمهوریخواه خواستار تحریم جمهوری اسلامی بر سر نقش اش در یمن شده اند

0
264

ایلیانا راس لتینن و تد پو، دو عضو ارشد جمهوریخواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، می کوشند در واکنش به فعالیت های برهم زننده ثبات جمهوری اسلامی در یمن و حمایتش از شورشیان حوثی تحریم هایی علیه جمهوری اسلامی وضع کنند. مجلس نمایندگان این هفته لایحه ای را به رای می گذارد که شبکه مالی تروریسم در یمن را هدف گرفته است.

نشریه هیل نوشت: مداخله جمهوری اسلامی در جنگ داخلی یمن شامل فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتقال سیستم های تسلیحاتی به حوثی های یمن بوده است.

تد پو، قانونگذار جمهوریخواه ایالت تگزاس، می گوید: «جمهوری اسلامی باید جوابگوی افتضاح و جنگی باشند که در یمن به آن دامن می زنند. این قطعنامه پیامی صریح به تهران می فرستد تا فعالیت هایشان را یا متوقف کنند یا بهای آن را بپردازند.»

ایالات متحده علاوه بر ارائه کمک های بشردوستانه به قربانیان جنگ داخلی یمن به هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری سعودی در بمباران شورشیان حوثی کمک های اطلاعاتی می دهد.

به گزارش صدای آمریکا؛ مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته قطعنامه ای را تصویب کرد که صراحتا می گوید کنگره قانونی را برای مجوز استفاده از نیروی نظامی در مناقشه یمن صادر نکرده است.