فیلم کوین اسپیسی از جشن موسسه فیلم آمریکا کنار گذاشته شد

0
217

با توجه به اظهاراتی که علیه کوین اسپیسی درباره سوء‌رفتارهای جنسی مطرح شده، موسسه فیلم آمریکا نمایش فیلم جدید وی را از برنامه جشن خود حذف کرد.

 فیلم «همه پول‌های دنیا» که برای نمایش در جشن ۲۰۱۷ موسسه فیلم آمریکا انتخاب شده بود از برنامه‌های اعلام شده بیرون کشیده شد.

این فیلم ساخته جدید ریدلی اسکات است و اسپیسی در آن در مرکز یک آدم‌ربایی قرار می‌گیرد. فرد ربوده شده جان پل گتی ۱۶ ساله و نوه شخصیتی است که اسپیسی نقش وی را بازی کرده است.

با تلاش مادر این پسر سرانجام پدربزرگ میلیاردر وی راضی می‌شود تا بخشی از پول درخواست شده از سوی آدم‌رباها را پرداخت کند. مارک والبرگ و میشل ویلیامز از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

اسپیسی در این فیلم با گریمی بسیار سنگین و در نقش میلیاردر مشهور ظاهر شده‌است.

قرار بود این فیلم نخستین اکران جهانی خود را در برنامه اختتامیه این جشن که در نوامبر برگزار می‌شود، تجربه کند. این نمایش بخشی از ادای احترام به یک عمر تجربه کاری ریدلی اسکات بود که قرار بود با صحبت وی روی صحنه درباره کارهایش همراه شود.

ابتدا قرار شده بود نمایش این فیلم بدون حضور بازیگران روی فرش قرمز برگزار شود، اما گروه تصمیم گیرنده دوشنبه صبح با یکدیگر ملاقات کردند و نتیجه بیرون کشیدن فیلم از فستیوال شد.

اما فیلم «همه پول‌های دنیا» طبق برنامه از پیش تعیین شده ۲۲دسامبر در آمریکا اکران عمومی خود را شروع می‌کند.

یکی از مسئولان جشنواره یادآوری کرد این فیلم، فیلمی بسیار خوب است، اما با توجه به اظهارات اخیر که یکی از بازیگران فیلم را احاطه کرده ، نمایش آن به معنی بی احترامی به آنهایی بود که به نوعی در این ماجرا سهیم هستند و به همین دلیل نمی‌توانست در جشن گرامیداشت موسسه فیلم آمریکا به نمایش درآید.

در عین حال گفته شده فیلم حاصل حضور یک نفر نیست و بیش از ۸۰۰ نفر از بازیگران گرفته تا نویسندگان و هنرمندان اجرایی تلاش می‌کنند تا یک فیلم ساخته شود و این بی‌عدالتی بزرگی در حق دیگر عوامل تولید است که برای اشتباه یکی از بازیگران نقش مکمل در فیلم، بقیه دیده نشوند.

در بیانیه موسسه فیلم آمریکا نیز آمده است: جشن موسسه فیلم آمریکا از فیلم به عنوان یک حرکت دسته‌جمعی تقدیر می‌کند و ما از تصمیم کمپانی سونی برای به تاخیر انداختن نمایش اولیه فیلم حمایت می‌کنیم تا مطمئن باشیم که هزاران نفری که با هم برای ساخته شدن این فیلم همکاری کردند در زمان مناسب تجلیل می‌شوند.

سوم نوامبر نتفلیکس و میدیا رایتس کاپیتال ارتباط خود را با اسپیسی که هم بازیگر و هم از تهیه کنندگان سریال «خانه پوشالی» بود قطع کردند. نتفلیکس ساخت فیلم «گور» با بازی اسپیسی در نقش گور ویدال را نیز متوقف کرد.

فستیوال موسسه فیلم آمریکا از ۹ نوامبر تا ۱۶ همین ماه در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی،اسپیسی ۵۸ ساله به سوء‌رفتار جنسی با آنتونی رپ کمدین در ۱۴ سالگی و نیز هری دریفوس پسر ریچارد دریفوس بازیگر متهم شده‌است. چهره‌های متعددی از سوء‌رفتار وی در زمانی که در لندن به عنوان مدیر هنری تئاتر اولد ویک حضور داشت، صحبت کرده‌اند. مسئول روابط عمومی اسپیسی درباره این مسایل توضیحی ارایه نکرده، اما خود وی هر نوع تجاوز به فرد دیگری را رد کرده است.