فیلم «کوتاه بزرگ» از چهره واقعی وال استریت پرده برمی‌دارد

0
301

فیلم «کوتاه بزرگ» به کارگردانی آدام مک کی با نگاهی کمدی به بحران مالی هشت سال پیش آمریکا و مساله وال استریت این روزها در آمریکا روی پرده است.

 فیلم با شرکت کریستین بیل، برد پیت، رایان گاسلینگ و استیو کارل با زاویه دید متفاوت به عملکرد معامله گران و مدیران مالی، ناتوانی وال استریت با وام ها و بهره های بانکی سرسام آوری را تصویر می کند که آمریکارا به سوی بحران اقتصادی لغزاند.

این اثر سینمایی اقتباسی از کتاب پرفروش مایکل لوئیس روزنامه نگار مالی آمریکایی است. آدام مک کی کارگردان با اشاره به علاقه اش به فیلمنامه می گوید: شاید برای بعضی ها عجیب و مورد سوال بود در حالیکه پروژه های بزرگتری وجود داشت چرا من روی این پروژه کار می کنم.

ولی من به این موضوعات علاقه داشتم. نکته مهم این بود که وقتی سناریو را بازی بازیگران از جمله ، برد پیت و بقیه فرستادم تقریبا همه شان خیلی زود جواب مثبت دادند. اینجا بود که پروژه سرعت بیشتری گرفت.

فیلم داستان معامله گرانی به نام «شورت» را بیان می کند که تنها در دوره کوتاه و موقع بالا رفتن بهای سهام و اوراق قرضه، سرمایه گذاری می کنند. این گروه منفور معامله گران درازمدت هستند که بازار را تا بالاترین حد آن سوق می دهند. عملکرد دو گروه از معامله گران در ترقی انفجاری بازار مسکن آمریکا در سال ۲۰۰۰ تاثیر زیادی داشت.

1967264

رایان گاسلینگ می گوید: بهترین بخش فیلم این است که کارگردان می خواهد چهره واقعی وال استریت را نشان بدهد. همیشه وال استریت بصورت جذاب و بی عیب تصویر شده و آدام مک کی، کارگردان آن تصویر را در هم شکسته است.

کریستین بیل نیز با اشاره به توانایی کارگردان می گوید: به نظر من کار آدام مک کی فوق العاده بود. او توانست افسانه ای را بشکند که کسانی مثل ما آن را نمی فهمید. اما وقتی داستان در قالب انسان ها می رود و همه آن ظواهر و ادعاهایی که وال استریت با تعمد برای گمراه کردن مردم استفاده می کند کنار می رود آنوقت کنه ماجرا برای ما روشن می شود.

به گزارش یورونیوز، فیلم «کوتاه بزرگ» نشان می دهد پس از بحران مالی چیزی در وال استریت عوض نشده است. اکران فیلم «کوتاه بزرگ» از اواخر ماه دسامبر در آمریکا شروع شد و تا ماه فوریه در سینماهای بسیاری از کشورهای دنیا اکران می شود. فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۶ در چهار رشته شد اما جایزه ای کسب نکرد.