فیلم کارگردان ایرانی در راس باکس آفیس بریتانیا

0
171

«لندن سقوط کرده است» ساخته کارگردان ایرانی تبار سوئدی با فروش ۴.۵ میلیون دلاری در راس باکس آفیس بریتانیا جای گرفت.

 «لنن سقوط کرده است» به محض اکران با عقب راندن «ددپول» در راس پرفروش‌های بریتانیا جای گرفت. این فیلم که ادامه‌ای بر «المپوس سقوط کرده است» و از محصولات کمپانی لایونزگیت است، با فروش ۴.۵ میلیون دلاری این جایگاه را کسب کرد.

این در حالی است که «درود بر سزار» ساخته برادران کوئن دومین فیلم تازه وارد در سینماهای بریتانیا است و فروشی ۲.۲ میلیون دلاری را در آغاز اکرانش در ۴۹۴ سالن سینما ثبت کرده است.

این فروش چهارمین افتتاحیه موفق برادران کوئن در باکس آفیس بریتانیا را رقم زده است. بهترین اقبال از افتتاحیه فیلمی از برادران کوئن مربوط به فیلم «شهامت واقعی» با فروش ۱۲ میلیون دلار در افتتاحیه بود.

«لندن سقوط کرده است» ساخته بابک نجفی کارگردان ایرانی تبار سوئدی است که پیش از این کارگردانی چندین اپیزود سریال «Banshee» محصول سینه‌مکس را بر عهده داشت. این فیلم بر مبنای فیلمنامه‌ای از کاترین بندیکت و کریتون روتنبرگر ساخته می‌شود.

این فیلم بر لندن تمرکز دارد که با حمله‌ای همزمان با مراسم تدفین نخست‌وزیر بریتانیا روبه رو شده، اما یکی از ماموران سرویس مخفی آمریکا با بازی جرارد باتلر، مراقب ماجراست. در این فیلم نقش سخنگوی خانه نمایندگان را مورگان فریمن بازی کرده است.

این در حالی است که «پاندای کونگ فو کار ۳» محصول کمپانی فاکس قرار است از هفته آینده وارد باکس آفیس بریتانیا شود. با این حال کمپانی فاکس با فیلم «ددپول» هنوز در باکس آفیس بریتانیا حضور دارد و گرچه فروش آن نصف شده، اما چهارمین آخر هفته حضورش را در بریتانیا تجربه کرد و با فروش ۲.۱ میلیون دلار در مجموع ۴۸.۲ میلیون دلار فروش کرد.

به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، در عین حال اهدای جایزه اسکار به فیلم «کانون تمرکز» موجب توجه بریتانیایی‌ها به این فیلم شده و فروش آن را ۶۹ درصد بالا برده است. مجموع فروش این فیلم در بریتانیا پس از ۶ هفته اکران برابر  ۷.۷ میلیون دلار شده است.