فیلم «محمد رسول الله» نماینده ایران در اسکار شد

0
267

فیلم «محمد رسول الله » برای معرفی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی انتخاب شد.

مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی در بیانیه ای با عرض تسلیت به مناسبت بروز فاجعه انسانی در منا همزمان با ایام سعید عید قربان، اعلام کرد: «اعضاء هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، پس از بحث و بررسی های جدی و همچنین ملاحظه تمام جوانب امر در خصوص شش فیلم فهرست دوم جهت معرفی نماینده سینمای ایران به اتفاق آراء، تصمیم نهایی را برای انتخاب فیلم «محمد رسول الله » به کارگردانی مجید مجیدی اتخاذ کردند.

بدیهی است پیگیری های بعدی در زمینه ارسال فیلم و مدارک لازم از سوی بنیاد سینمایی فارابی که میزبانی جلسات را نیز به عهده داشته است، انجام خواهد شد. در خاتمه، بنیاد سینمایی فارابی از همکاری خوب و مطلوب خانه سینما در این زمینه سپاسگزاری می کند.»

فرشته طائرپور و محمد بزرگ نیا، شهرام جعفری نژاد، سید روح الله حسینی، شادمهر راستین، رسول صدرعاملی، محمد رضا هنرمند، آرش امینی و امیر اسفندیاری در این هیات عضویت داشتند.

به گزارش مهر، سینمای نوین ایران در طول بیست و یک سال معرفی فیلم به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، در رشته بهترین فیلم خارجی زبان، به پیشینه ای قابل اتکاء دست پیدا کرده و در دو دوره نامزدی، یک جایزه اسکار را به خود اختصاص داده است.