فیلم «جک رایان» با بازی کریس پاین و کوین کاستنر

0
420

شرکت پارامونت پیکچرز اولین پوستر تریلر سیاسی «جک رایان: عضو جدید سایه» به کارگردانی کنت برانا را منتشر کرد.

 کریس پاین در این فیلم پا جای پای هریسن فورد، الک بالدوین و بن افلک گذاشته و برای اولین بار به نقش جک رایان تحلیلگر و محقق سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا (سیا) ظاهر شده است.

کوین کاستنر در «جک رایان: عضو جدید سایه» (Jack Ryan: Shadow Recruit) نقش ویلیام هارپر مامور سیا را بازی می‌کند. کایرا نایتلی و خود کنت برانا – که نقش ضدقهرمان را به عهده دارد – دیگر بازیگران این فیلم‌ هستند.

فیلم‌های «جک رایان» از روی مجموعه کتاب‌های پرفروش تام کلنسی نویسنده معروف آمریکایی ساخته شده‌اند. کلنسی چهارشنبه پیش در 66 سالگی درگذشت.

شخصیت جک رایان پیش از این در فیلم‌های «شکار زیردریایی سرخ»، «بازی‌های میهن‌پرستانه»، «خطر واضح و حاضر» و «جمع تمام ترس‌ها» نیز تصویر شده است. رایان در چهار فیلم قبلی پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی می‌کند و به قهرمانی تبدیل می‌شود که همه روی او حساب می‌کنند.

در فیلم جدید دوران جوانی رایان و مسیری که شخصیت او را شکل داد مورد توجه قرار می‌گیرد. داستان در دوران معاصر روی می‌دهد. رایان این بار می‌کوشد یک توطئه تروریستی مالی را که توسط روس‌ها طراحی شده، خنثی کند.

فیلمنامه را آدام کوزاد و دیوید کوپ نوشته‌اند. «جک رایان: عضو جدید سایه» قرار است کریسمس امسال اکران شود، اما این احتمال هست که تاریخ اکران آن تا 17 ژانویه 2014 به تعویق بیفتد.

کنت برانا بازیگر و کارگردان بریتانیایی بیشتر به خاطر به صحنه بردن یا تصویر کردن نمایشنامه‌های شکسپیر مانند «اتللو» و «هیاهوی بسیار برای هیچ» شهرت دارد. او سال 1990 برای «هنری پنجم» نامزد اسکار بهترین کارگردانی و بازیگری مرد بود و در 1997 برای «هملت» نامزد اسکار فیلمنامه اقتباسی شد.

«بازرس»، «دوباره مرده»، «دوستان پیتر» و «تور» از دیگر آثار برانا در مقام کارگردان هستند.

کریس پاین پیش از این نیز با بازی در نقش کاپیتان کرک جوان در فیلم «سفر ستاره‌ای» به راه‌اندازی مجدد مجموعه سینمایی موفق پارامونت کمک کرد.

«شکار زیردریایی سرخ» اولین فیلم مجموعه «جک رایان» سال 1990 به کارگردانی جان مک‌تیرنان با بازی الک بالدوین در نقش رایان ساخته شد. بالدوین سپس جای خود را به هریسن فورد داد.

به گزارش خبرآنلاین،فورد در «بازی‌های میهن‌پرستانه» (1992) و «خطر واضح و حاضر» (1994) ساخته فیلیپ نویس به نقش رایان ظاهر شد. بن افلک هم در «جمع تمام ترس‌ها» (2002، فیل آلدن رابینسن) نقش این مامور معروف را بازی کرد. چهار فیلم قبلی «رایان» حدود 800 میلیون دلار فروختند.

13-10-4-131822Jack Ryan1