فیلم جدید کلینت ایستوود از فصل جوایز جا می‌ماند

0
169

تاریخ اکران تعیین‌شده برای جدیدترین ساخته چهره افسانه‌ای هالیوود درباره وقایع تروریستی قطار پاریس به این معناست که امسال جایزه‌ای به آن تعلق نخواهد گرفت.

کمپانی برادران وارنر روز سه‌شنبه اعلام کرد که جدیدترین فیلم کلینت ایستوود یعنی «قطار ۱۵:۱۷ به پاریس» روز نهم فوریه ۲۰۱۸ وارد سالن‌های سینمای می‌شود.

این تاریخ زمان اکران عمومی فیلم در سالن‌های سینمای سراسر آمریکا است و به این معنی خواهد بود که این فیلم که داستانش حول محور ماجرایی است که شدیدا در رسانه‌ها طنین‌انداز شد، نمی‌تواند در فصل جوایز امسال حضور داشته باشد. با وجود این که کمپانی برادران وارنر قول نداده بود این فیلم حتما برای سال ۲۰۱۷ روی پرده خواهد رفت، ایستوود در گذشته هم سابقه اکران کردن فیلم‌هایش در آخرین لحظات سال را داشته، به همین دلیل خیلی‌ها هنوز منتظر اعلام تاریخ اکران «قطار ۱۵:۱۷ به پاریس» بودند.

با این حال، ظاهرا استودیو به طور قطعی احتمال حضور فیلم در فصل جوایز امسال را از بین نبرده و گفته احتمال دارد پیش از اکران ملی فیلم، آن را در اواخر ماه دسامبر به صورت محدود اکران کند تا بتواند در فصل جوایز حضور پیدا کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، مثل فیلم سال ۲۰۱۴ «تک‌تیرانداز آمریکایی» ایستوود خواهد شد که روز کریسمس تنها در چهار سالن سینما اکران شد، اما اکران عمومی‌اش را روز شانزدهم ژانویه داشت.

«قطار ۱۵:۱۷» داستان سه نظامی آمریکایی را تعریف می‌کند که در اروپا سفر می‌کردند و توانستند در سال ۲۰۱۵ جلوی یک حمله تروریستی در قطاری از بروکسل به پاریس را بگیرند. ایستوود برای نقش‌آفرینی در این فیلم از قهرمان‌های واقعی این رخداد یعنی آنتونی سدلر، الک اسکارلاتوس و اسپنسر استون استفاده کرده است.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این فیلم با اقتباس از کتاب «قطار ۱۵:۱۷ به پاریس داستان حقیقی یک تروریست، یک قطار و سه قهرمان آمریکایی» نوشته این سه نفر و جفری ای. استرن ساخته شده است. جنا فیشر و جودی گریر از دیگر بازیگران آن هستند.