فیلم «امروز» میرکریمی در راه جشنواره آمریکایی

0
215

فیلم‌سینمایی «امروز» ساخته‌ی رضا میرکریمی در ادامه‌ی حضورهای جهانی‌اش در سی و هشتمین جشنواره فیلم «پورتلند» آمریکا به نمایش درمی‌آید.

 این فیلم در بخش رقابتی این جشنواره از (16 بهمن تا دوم اسفند) به نمایش در خواهد آمد.

آخرین ساخته رضا میرکریمی در روزهای اخیر در بخش رقابتی بیست و هشتمین جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» کالیفرنیا نیز حضور داشت و در روزهای آینده با حضور رضا میرکریمی در چهل و چهارمین دوره جشنواره‌ی فیلم «روتردام» هلند به نمایش درمی‌آید.

این جشنواره از تاریخ 21 ژانویه تا اول فوریه (اول تا دهم بهمن ماه) در بخش «اسپکتروم» میزبان فیلم «امروز» است.

فیلم «امروز» در هفته‌های آینده نیز در بخش رقابتی هفتمین جشنواره فیلم «جیپور» هند (1تا 5 فوریه – 12 تا 15 بهمن) به روی پرده می‌رود.

بنا بر این گزارش، آخرین ساخته رضا میرکریمی تاکنون در بخش اصلی سی وهشتمین دوره جشنواره فیلم تورنتو و سپس در بیستمین جشنواره بین‌المللی «رباط» در کشور مراکش به نمایش درآمد که توانست سه جایزه بهترین فیلم، جایزه مردمی جشنواره و همچنین جایزه بهترین بازیگر را مرد برای پرویز پرستویی به ارمغان بیاورد.

پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم «تسالونیکی» که از 31 اکتبر تا 9 نوامبر (9 تا 18 آبان ماه ) برگزار شد نیز مقصد بعدی فیلم «امروز» در بخش «افق‌های باز» بود، این فیلم که امسال به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار انتخاب شده بود، در ادامه حضورهای بین‌المللی‌اش در بخش «تصاویر آسیا» بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «استکهلم» (5 تا 16 نوامبر) به روی پرده رفت.

و در ادامه هجدهمین جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین (23 آبان تا 9 آذر ماه ) در کشور استونی میزبان این فیلم بود که توانست دو جایزه اصلی فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم) و کلیسای جهانی (بهترین فیلم معنوی) این رویداد سینمایی را از آن خود کند.

به گزارش ایسنا؛ فیلم «امروز» در ادامه و در ماههای پایانی سال 2014 در بخش سینمای جهان چهل و پنجمین جشنواره فیلم هند و همچنین پانزدهمین جشنواره فیلم «تفلیس» گرجستان به روی پرده رفت.

پخش بین‌المللی این فیلم برعهده نسرین میرشب است.