فیلم استیون کینگ در باکس آفیس رکورد شکست

0
239

«آن» یا «IT» فیلم جدید استیون کینگ با فروش ۱۱۷ میلیون دلار، در باکس آفیس آمریکا رکوردشکن شد.

اقتباس از رمان استیون کینک توسط کمپانی‌های نیولاین و برادران وارنر، رکورد باکس آفیس آمریکا را در هفته افتتاحیه فیلم شکست.

این فیلم ترسناک درجه R با فروش ۱۱۷.۲ میلیون دلار با نمایش در ۴۱۰۳ سالن سینما بسیار بالاتر از سطح انتظار ظاهر شد.

این موفقیت سومین افتتاحیه بزرگ یک فیلم در سال ۲۰۱۷ را ثبت کرد. این در حالی است که «اسپایدر من: بازگشت به خانه» ۱۱۷ میلیون دلار فروخته بود. تنها «دیو و دلبر» و «محافظان کهکشان ۲» بودند که بیش از این رقم در سال ۲۰۱۷ در اولین آخر هفته اکرانشان در آمریکا فروش کردند.

«آن» با کسب امتیاز ۸۷ درصدی از سایت روتن تومیتوز موفق شد نظر منتقدان را نیز جلب کند. بر مبنای گزارش‌ها ۵۱ درصد مخاطبان این فیلم را تماشاگران زن و ۴۹ درصد را مردان تشکیل داده بودند. دو سوم تماشاگران بیش از ۲۵ ساله بودند.

اما این فیلم موفق شد تا رکورد فروش اکران اولیه فیلمی در ماه سپتامبر را بشکند. سال ۲۰۱۵ «هتل ترانسیلوانیا ۲» فروشی ۴۸.۵ میلیون دلاری را در این ماه ثبت کرده بود و «فعالیت فراطبیعی۳»  درسال ۲۰۱۱ برابر ۵۲.۶ میلیون دلار فروخته بود. «ددپول» البته در سال ۲۰۱۶ بازی را با فروش ۱۳۲.۴ میلیون دلار عوض کرده بود.

با این حال نباید نادیده گرفت که توفان سهمگین ایرما در فلوریدا و جورجیا موجب شد تا تنها ۵ درصد مخاطبان این دو ایالت بتوانند به سینما بروند.

انتظار می‌رود این فیلم ترسناک ۶۲ میلیون دلار نیز از فروش در ۴۶ بازار بین‌المللی کسب کند. این بردی درخشان برای فیلمی است که با بودجه ۳۵ میلیون دلاری ساخته شده است.

این فیلم را اندی ماشیتی کارگردان آرژانتینی ساخته که برای فیلم ترسناک «ماما» در سال ۲۰۱۳ شناخته می‌شود. در این فیلم بیل اسکارشگورد بازیگر سوئدی در نقش دنی وایز دلقک بازی کرده است که کارش شکار بچه‌ها در شهر «دری» است. بقیه بازیگران را کودکان و نوجوانان تشکیل داده‌اند.

فیلم جدید بعدی «دوباره خانه» با بازی رییس ویتراسپون در نقش اصلی یک کمدی رمانتیک از کمپانی «اوپن رود» است که در اکران اولیه‌اش فروشی ۹ میلیون دلاری را رقم زد. این فیلم در ۲۹۴۰ سالن سینما اکران شد. این پروژه ۱۵ میلیون دلاری ساخته هالی مه‌یر-شی‌یر دختر نانسی مه‌یر تهیه کننده فیلم است. داستان بر شخصیت ویتراسپون متمرکز است که مادر دو فرزند است که از همسرش جدا شده و باید زندگی جدید را شروع کند.

«محافظ آدمکش» در مکان سوم این هفته ۴.۹ میلیون دلار دیگر فروخت تا با نمایش در ۳۳۲۲ سالن سینما پس از سه هفته فروش موفقیت آمیز قرار بگیرد.

«آنابل: مخلوق» نیز با فروش ۴ میلیون دلاری از نمایش در ۳۰۰۳ سالن سینما در مکان بعدی قرار گرفت و پس از آن «رود باد» با فروش ۳.۲ میلیون دلار جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، پنج رده بعدی به ترتیب در اختیار انیمیشن «بپر!» با فروش ۲.۵ میلیون دلار، «اسپایدر من: بازگشت به خانه» با فروش ۲.۰۲ میلیون دلار، «دانکرک» با فروش ۲ میلیون دلار، «لوگان خوش شانس» با فروش ۱.۸ میلیون دلار و «فیلم اموجی» با فروش یک میلیون دلار است.