فیلم‌های گمشده پیتر سلرز پس از نیم قرن به نمایش درمی‌آیند

0
531

دو فیلم گمشده که پیتر سلرز در آنها بازی کرده بود، پس از گذشت بیش از نیم قرن برای عموم به نمایش درمی‌آیند.

این بازیگر در سال 1957 در این دو فیلم کمدی بازی کرده بود. یکی از این فیلم‌ها “قحطی فروشنده” و دیگری “بیخوابی برات خوبه” در زمانی ساخته شده که سلرز سعی می‌کرد خود را به عنوان بازیگر فیلم مطرح کند.

هر یک از این فیلم‌ها در 30 دقیقه تولید شده‌اند و از زمان تولیدشان تا سال 1996 در کمپانی سازنده به دست فراموشی سپرده شده بودند. با این حال از آن زمان تاکنون نیز این فیلم‌ها دوباره به بوته فراموشی سپرده شدند.

این دو فیلم قرار است ماه می آینده در جشنواره فیلم ساوتهند به نمایش در‌آیند.

سلرز تا آن زمان بازیگر رادیو بود اما با ساخته شدن فیلم “نمایش بی‌عرضه” توانست خود را به عنوان بازیگر سینما نیز مطرح کند.

پس از آن او توانست با بازی در فیلم‌هایی چون “حقیقت برهنه”، “پلنگ صورتی”، “دکتر استرنج لاو”، “چگونه توانستم اضطراب را متوقف کنم” و “عشق بمب” بر پرده نقره‌ای ظاهر شود و نام خود را جاودانه کند.

این دو فیلم که به صورت دیجیتالی بازسازی شده اند، مربوط به دوره‌ای از بازی سلرز هستند که او در حال تجربه کسب کردن بود. گفته می شود این فیلم‌ها، کمدی پرسروصدایی نیستند و صرفا فیلم‌هایی محسوب می‌شوند که تماشایشان لذت‌بخش است.

sellers

نیل پیرسون بازیگر که جمع آوری کننده کتاب‌های نادر نیز هست، درباره این فیلم‌ها گفت: آنها خیلی ساده ناپدید شده بودند و در اواخر سالی که این فیلم ها ساخته شد بودند، سلرز مطرح شد.

وی افزود: به راحتی می توان دید که این فیلم‌ها خیلی ساده ساخته شده اند اما از همین فیلم‌ها می‌توان دریافت که وی یک بازیگر بالقوه سینما است.

به گزارش مهر به نقل از بی.بی.سی،این فیلم ها در شب افتتاحیه جشنواره فیلم ساوتهند در تاریخ اول ماه می به نمایش در می‌آیند.