فیلم‌های حاضر در جشنواره لندن معرفی شدند

0
44

جشنواره فیلم لندن ۲۰۲۰ فهرست برنامه‌های این دوره خود را با حضور نمایندگانی از ایران اعلام کرد.

سازمان‌دهندگان فستیوال فیلم لندن امسال قول داده‌اند قابل دسترس‌ترین دوره این فستیوال را در کشور برگزار کنند. به گفته مسئولان جشنواره قرار است ۵۸ فیلم سینمایی به صورت دیجیتال و همچنین با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت فیزیکی به مخاطبان سینماهای مستقل سراسر بریتانیا ارایه شود.

این فستیوال که حالا شصت‌وچهارمین دوره خود را برگزار می‌کند، برنامه فیلم‌های خود را منتشر کرد که شامل پروژه‌هایی از ۴۰ کشور از کارگردان‌هایی از جمله استیو مک‌کویین، فیلیدا لوید، اسپایک لی، میراندا جولای و فرنسیس لی می‌شود.

از ایران فیلم‌های باند «شطرنج باد» ساخته محمد رضا اصلانی، «خط فرضی» ساخته فرنوش صمدی و فیلم‌های کوتاه «شاهد» ساخته علی عسگری محصول ایران و بریتانیا و «آشو» ساخته جعفر نجفی در این رویداد معتبر جهانی حضور دارند.

در سال‌های عادی، شرکت در این فستیوال به معنی خرید بلیت برایش نمایش فیلم‌ها در قسمت ساوث بنک یا وست اند لندن می‌شد، اما تریشا تاتل مدیر فستیوال گفت کروناویروس باعث شده سازمان‌دهندگان تغییرات اساسی در این روند ایجاد کنند.

او گفت: «به هیچ وجه به کار حالت عادی برنمی‌گردیم. مشتاقم با نهایت سرعت به سینماها برگردیم اما همچنین عاشق نوآوری‌هایی هستیم که امسال آزمایش کردیم.»

بن رابرتس رییس اجرایی فستیوال گفت: «با وجود اینکه مراسم امسال از دل یک بحران بیرون آمد، قابل دسترس‌ترین فستیوال ما تا به حال خواهد بود».

نمایش مجازی فیلم‌ها فقط برای مخاطبان داخل بریتانیا قابل خریداری و تماشا خواهد بود. تعدادی از نمایش‌ها زنده خواهد بود و بقیه را می‌توان تا ۷۲ ساعت تماشا کرد. هر فیلم را می‌توان فقط یک بار دید.

بعضی از فیلم‌ها در بی‌اف‌آی ساوث بنک و در سینماهای مستقل سراسر بریتانیا از جمله چپ‌تر در کاردیف، هوم در منچستر و کویینز در بلفست روی پرده می‌روند.

تمام این‌ها می‌تواند به طور چشمگیری تعداد مخاطبان این فستیوال را افزایش دهد، اما الان سخت می‌توان پیش‌بینی کرد که این افزایش چقدر خواهد بود. تاتل گفت: «واقعا سخت می‌توان گفت. داریم به شیوه‌هایی کاملاً جدید تلاش می‌کنیم. نمی‌توانم حدس بزنم. کاملاً جدید است. داریم تلاشی عظیم می‌کنیم و امیدوارم به دست خیلی‌ها برسد.»

تغییری دیگر شامل این می‌شود که سازمان‌دهندگان از مردم می‌خواهند تصمیم بگیرند چه کسی برنده چهار جایزه فستیوال می‌شود. این چهار جایزه شامل بهترین فیلم سینمایی داستانی، بهترین فیلم مستند سینمایی، بهترین فیلم کوتاه و بهترین فیلم واقعیت گسترده می‌شوند.

تاتل همچنین اعلام کرد که نسخه ترمیم‌شده فیلم سال ۱۹۸۷ «مرگ دوستی» ساخته پیتر وولن در این فستیوال پیش‌نمایش می‌شود. در این فیلم تیلدا سویینتون جوان نقش یک آدم فضایی را بازی می‌کند که به ماموریتی در زمین فرستاده می‌شود تا انسان‌ها را متقاعد به تغییر مسیر به منظور جلوگیری از نابودی خود کند.

تاتل گفت: «چیزی است که همه‌مان الان لازم داریم. یک تیلدا سویینتون فضایی که حال‌مان را بهتر کند.»

به گزارش مهر به نقل از گاردین، فستیوال فیلم لندن کار خود را از هفتم اکتبر آغاز می‌کند و تا هجدهم این ماه (۱۵ تا ۲۶ مهر) ادامه خواهد داشت.