فیلم‌بردار جکی چان سر صحنه کشته شد

0
333

فیلم‌بردار اثر در دست تولید رنی هارلین با بازی جکی‌چان روز چهارشنبه سر صحنه این فیلم در هنگ‌کنگ غرق شد.

چان کووک هونگ، فیلم‌بردار فیلم «ردّ گریز» (Skiptrace) اثر تازه رنی هارلین (کارگردان فنلاندی تبار «جان سخت 2»، «صخره‌نورد» و «افسانه هرکول») که جکی چان، ستاره چینی آثار رزمی کمدی بازیگر آن است، صبح چهارشنبه سر صحنه فیلم‌برداری در جزیره لانتاو هنگ‌کنگ کشته شد.

هالیوود ریپورتر به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پُست گزارش داد که چان کووک هونگ در ساعت سه بامداد امروز به‌وقت محلی در حادثه واژگون شدن قایق در فاصله سی متری ساحل محل فیلم‌برداری غرق شد. هفت نفر دیگر از عوامل صحنه در این قایق حضور داشتند که تا ساحل شنا کردند و خود را نجات دادند، اما چان کووک هونگ نتوانست خود را به ساحل برساند. پلیس مشغول تحقیق از هفت بازمانده حادثه و سایر عوامل فیلم و افراد محلی است.

هنگام وقوع این حادثه جکی جان و فان بینبینگ، بازیگر زن نقش اصلی این فیلم در صحنه حضور نداشتند. «ردّ گریز» داستان یک کارآگاه هنگ‌کنگی (با بازی جکی چان) است که همراه با یک قمارباز پرحرف  آمریکایی (با بازی جانی ناکسویل) یک گنگستر را که خواهرزاده کارآگاه را دزدیده است، در سرتاسر چین تعقیب می‌کند. گفته می‌شود این فیلم یکی از پرخرج‌ترین آثار سینمایی است که تاکنون در چین تولید شده است.

به گزارش آنا؛ چان کووک هونگ در حرفه فیلم‌برداری بیش از بیست سال سابقه داشت. وی از جمله با کارگردان‌هایی مانند استیون چو، بنی چان و جینگل ما همکاری کرده بود و در سال 2000 برای فیلم‌برداری «مرا به ستاره قطبی برسان» نامزد دریافت جایزه فیلم‌برداری از جوایز سینمایی هنگ‌کنگ شده بود.

http://www.dailymail.co.uk/