فیلمی درباره لنین و کرنسکی و تروتسکی ساخته می‌شود

0
330

همزمان با صدمین سالروز انقلاب اکتبر روسیه فیلمی درباره لنین، کرنسکی و تروتسکی ساخته می‌شود.

 در سال ۲۰۱۷ میلادی مراسم جشن باشکوهی در سالروز صدسالگی انقلاب اکتبر در روسیه برگزار می شود. بی شک اهالی سینما هم نمی توانند نسبت به این واقعه بزرگ جهانی بی تفاوت باشند. به همین دلیل به مناسبت همین روز چندین اثر سینمایی ساخته خواهند شد.

ولادیمیر خاتیننکا کارگردان سینما، تمرکز خود را به ساخت فیلم «تفاهم نامه پارووس» معطوف کرده است. فیلمی  که در آن ماجرای ورود قطار لنین و حامیانش به ایستگاه قطار فنلاند به تصویر کشیده می شود. جای سوال است که واقعا چه بر سر دنیا می آمد اگر این گروه دور هم جمع نمی شدند؟ خاتیننکا درصدد است آن دسته از حقایق ناگفته ای را بررسی کند که نقطه عطف وقایع انقلاب ۱۹۱۷ بودند.

دست اندرکاران این اثر بر آن هستند که بیش از هر چیز به گفته ها و خاطرات افراد تکیه داشته باشند حتی اگر این گفته ها در تناقض با آرشیو اطلاعاتی این واقعه هم باشند. نام بازیگری که قرار است نقش لنین را ایفا کند فعلا فاش نمی شود.

ایگور اوگولنیکف هم به عنوان یک تهیه کننده در نظر دارد یک فیلم سینمایی درباره وقایع سال ۱۹۱۷ بسازد. قهرمانان اصلی این اثر لنین و کرنسکی خواهند بود. وی در مصاحبه با روزنامه کامسامولسکی گفت: «سناریو این فیلم تقریبا آماده شده است، مایل هستم این پروژه تحت حمایت لن فیلم ساخته شود. من علاقه ویژه ای به ساخت آثار سینمایی تاریخی فاخر دارم. بعد از فیلم های «قلعه برست» و «گردان» این حس در من بیشتر تقویت شد.»

او همچنین قصد دارد فیلمی در رابطه با تروتسکی خلق کند که ترجیح می دهد تمامی اطلاعات مربوط به آن فعلا محرمانه باشند.

کانستانتین خودیاکف هم با برداشت از رمان «گذر از رنج ها» آلکسی تالستوی دست به ساخت یک اثر سینمایی زده است که در آن به شرح وقایع تراژدی سال های ابتدایی قرن بیست می پردازد. جریان فیلم سال های ۱۹۱۴ میلادی است که جنگ جهانی اول، انقلاب ها و جنگ میهنی در پیش روی مردم است. این فیلم با ایفای نقش بازیگرانی مثل یولیا اسنیگر و آنا چیپوفسکایا همراه است و محل های فیلمبرداری شهرهای مسکو، سنت پطرزبورگ، ریگ و پیتیگورکس هستند.

به گزارش مهر به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در مسکو،خودیاکف همچنین اظهار می کند که بسیار خرسندم که امکان ساخت چنین اثر فاخری را دارم چرا که افکار آن با عصر امروز همخوانی دارد و این انتخاب ها که پیش روی بازیگران اثر است در واقع انتخاب هایی همیشگی هستند.