فیفا متهم ردیف اول توهین به دختران هوادار فوتبال ایران !؟ بقلم حمید جباری، کارشناس فوتبال

0
296

بیست و نهم مارچ سال ۲۰۲۲ روز تاریک در فوتبال جهان و فیفا ثبت خواهد شد جایی که دختران فوتبال دوستان کنار کودکان بلیط خریدند تا از تماشای فوتبال لذت ببرند اما با اسپری فلفل پذیرایی شدند و بسیاری زیر فشار جمعیت لگد کوب شدند کودکان حاضر در اطراف استادیوم امام رضای مشهد قطعا این خاطره تلخ که رفتار داعشی طالبانی است رو برای فرزندان خویش روایت خواهند کرد.
چند روزی از پذیرایی بانوان علاقه مند فوتبال که تنها خواسته شان دیدن بازی تیم ملی ایران مقابل لبنان در ورزشگاه شهر مشهد بود با اسپری فلفل می گذرد، اما نهاد بین المللی فوتبال دنیا (فیفا) مثل همه این سالها چشم بر این بی قانونی مدیران فوتبال ایران که دستورات حاکمان کشور رو اجرایی می کنند بسته است.
چرایی این مماشات رو بایست از جیانی اینفانتینو پرسید که در آخرین گردهمایی اعضا فیفا پیش از قرعه کشی جام جهانی قطر هیچ واکنشی نشان نداد و در جلسه سرپایی به سرپرست فدراسیون فوتبال ایران قول مساعد حمایت داد تا پول های بلوکه شده را به ایشان برساند.
این نهاد بین المللی که دائما به شعار جدایی احترام و جدایی فوتبال از سیاست اصرار دارد در همین جلسه ۳کشور را عدم رعایت اساسنامه و مداخله دولتهای متبوع به حالت تعلیق در آورد یا تیم ملی روسیه را به دلیل حمله نظامی به اوکراین از جام جهانی کنار گذاشت و تمام باشگاههای فوتبال این کشور از رقابتهای اروپایی محروم شدند!؟
در نقطه مقابل مقامات فدراسیون فوتبال ایران با سند سازی فریبکاری و جعل قوانین را دور زدند مدارک دست کاری شده تحویل دادند اما بدلیل اینکه با لابی خاویار،قالیچه ابریشم و پسته به ملاقات مدیران فیفا می روند نه محرومیت نه تعلیق گریبانشان را نمی گیرد!
به جرات می توان بیست ونهم روز ماه مارچ ۲۰۲۲را روز تاریک در تاریخ فوتبال ایران و فیفا ثبت کرد.
دو سال از همه گیری ویروس کرونا در دنیا می گذرد همه دنیا با اتخاذ تدابیر بهداشتی به این پدیده شوم فائق آمده اند در ایران هم زندگی به شکل سابق بازگشته است از سینما،کنسرت،جشنواره فیلم،کافه و رستوران ،تا همایش های مذهبی در سالنهای بسته تا آخرین  صندلی بلیط فروخته می شود.تنها لیگ برتر فوتبال ایران است که مدیران اش نه بخاطر کرونا بلکه ترس از ورود زنان به استادیوم ها که از الزامات مهم اساسنامه فیفا است و چون مقامات مذهبی تمایل ندارند ،بازیهای لیگ برتر حتی مردان هم بلیط فروخته نمی شود تا بازتاب منفی نداشته باشد،و این رفتار دوگانه و سلیقه ایی فیفا شائبه های زیادی در میان اهالی فوتبال ایران به وجود آورده است که چه رابطه پشت پرده وجود دارد که برخی کشور برای نقض قانون حتی بصورت جزئی چکشی با سرعت نور محروم می شوند.
اما مدیریت و دخالت مستقیم حاکمین ایران در ورزش بخصوص فوتبال هیچ واکنشی از سوی فیفا به همراه ندارد.
سالها و ماههاست به این موضوع فکر می کنیم اما نتیجه ایی نداشته است ،از هر روش این سوالات رو از نهاد بین المللی فوتبال دنیا پرسیدیم اما دریغ از نیم خط پاسخ قانع کننده اگر دوستان نتیجه حاصل کردند به ما اطلاع دهند تا از جهل بیرون بیاییم.